ARHITEKTUURI TRAMPLIINi eesmärk on kasvatada Eesti arhitektuuribüroode konkurentsivõimet

21. veebruar, 2013

jana

“Arenguprogrammi ARHITEKTUURI TRAMPLIIN eesmärk on kasvatada Eesti arhitektuuribüroode konkurentsivõimet, arendades äri- ja turundusoskusi nii kodus kui välisturgudel. Seega valitakse pilootprojekti osalema ühiste ambitsioonidega ettevõtted,” rääkis Arhitektuurikeskuse teenuste arendus- ja koolitusjuht Jana Rikberg. Loe edasi »

 18. veebruaril toimus Arhitektuuri Trampliini infopäev, kus tutvustati esmakordselt avalikkusele Eesti Arhitektuurikeskuse poolt ellu kutsutud, koostöös Marketingi Instituudi ja EAS-iga ning Euroopa Liidu Regionaalarengu Fondist rahastatud Eesti arhitektuurivaldkonna ettevõtetele suunatud arenguprogrammi ARHITEKTUURI TRAMPLIIN.

Programmi eesmärk on kasvatada Eesti arhitektuuribüroode konkurentsivõimet nii kodus kui välisturgudel. Programmi pilootprojekti fookuses on äri- ja turundusoskuste parendamine.

Infopäeval astusid üles arhitekt Ülar Mark Eesti Arhitektuurikeskusest ning koolitusspetsialist Anu-Mall Naarits Marketingi Instituudist ning ehitusvaldkonnas mitmekülgseid kogemusi omav Eero Kotli EA Rengist.

Eesti Arhitektuurikeskuse juhataja Ülar Mark sõnas, et paljudel Eesti arhitektuurivaldkonna ettevõtetel hetkel küll rasked ajad, kuid tendentsid näitavad olukorra paranemist: „Just raskel ajal tulebki targalt käituda. Koolituste ja kogu Arhitektuuri Trampliini programmi ajal paneme bürood koostööd tegema ja selle järel selgub, et kas ja mis suunal on vajalik spetsialiseeruda,“ ütles Mark ning „Kuidas saavutada seda, et sind valitakse kutsutud osalejatega arhitektuurivõistlustele? Kuidas astuda samm sinnapoole, et inimesed kaugemal saaksid teada, et sa oled olemas ja teed head arhitektuuri?“ Margi sõnul annab just Arhitektuuri Trampliin „tööriistad“ ja võimaluse õppida, kuidas oma bürood arendada ja kasvatada ning viia seda kõike ellu kogenenud mentori käe all.

Anu-Mall Naarits Marketingi Instituudist sekundeeris Ülar Mark’ile ning tõdes: „Kui Eesti arhitektid tahavad eksportida, siis nad peavad üha enam mõtlema omavahelisele koostööle. Arhitektuuri Trampliin annab hea võimaluse täiendada nii oma koostöö- kui kommunikatsioonioskuste arsenali.“

Eero Kotli rääkis ettevõtte EA Reng kogemustest ja õppetundidest sihturgudele sisenemisest ning välisturul tegutsemisest.

Kuidas edasi minnakse?

Huvi Arhitektuuri Trampliini vastu on olnud väga suur. Kõigile Trampliini programmi registreerunutele on saadetud täitmiseks arhitektuuribüroo arenguauditid. Kuna soovijaid koolitusprogrammi osalema on palju, siis on auditid aluseks ja abiks töögrupile otsustamiseks, et pilootprojekti saaksid kokku ühiste ambitsioonidega ettevõtted. Arenguauditid on abiks ka mentoritele ehk nö mentorite tööriistad, mille abil mentorid saavad ülevaate arhitektuuribüroost enne kui nendega koostööle asuvad.

25. veebruaril selguvad 15 ettevõtet, kellele hakkavad mentorid tuge ja õpetust jagama, kuidas arendada oma tegevust nii et liikuda lähemale ekspordile ning kes hakkavad teadmisi omandama arhitektuurivaldkonna ettevõtte äritegevuse tugevdamise suunal 3-kuulises koolitus-ja mentorprogrammis Arhitektuuri Trampliin.

Arhitektuuri Trampliin on suunatud nii Arhitektuurikeskuse ekspordiklubi AKU liikmes-büroodele kui ka teistele Eesti arhitektuuribüroodele, kel soov kasvatada konkurentsivõimet ning eesmärk siseneda lähitulevikus välisturgudele.