100 ideed: milline on unistuste tööandja?

05. veebruar, 2014

IMG 2070Turunduslik bränd ja tööandja bränd võivad olla väga erinevad – ettevõte, mille tooteid hinnatakse, ei pruugi olla koht, kus tahetakse töötada, tõdeti Marketingi Instituudi konverentsisarja 100 ideed esimesel konverentsil Unistuste tööandja. Loov Eesti aitas konverentsi õhkkonda loomingulisemaks muuta 100 disaintooliga ning tutvustas, kuidas kunsti sekkumine saab ettevõtte tööd  ning motivatsiooni parandada.

Tänapäeval tuleb ettevõtetel konkureerida parimate töötajate saamise nimel ning seepärast pööratakse värbamisele suurt tähelepanu. Siiski  näeme sageli töökuulutustes vaid seda, mida uuelt töötajalt oodatakse, kuid mida ettevõttel pakkuda on, jääb üldsõnaliseks. Eesrindlikumad ettevõtted on sõnastanud oma töötajate jaoks väärtuspakkumise, ehk siis mida töötaja saab, kui liitub just selle ettevõttega. Suurte ja erinevat laadi ametikohti hõlmavate ettevõtete puhul peab ka väärtuspakkumine olema segmendipõhine. 

Töökuulutuses ei saa muidugi kõike pakutavat üles loetleda, kuid pakutav peaks olema just sinu sihtrühmale tähtis ning ei tohiks kattuda konkurentide poolt pakutavaga. Hea allikas olulise välja uurimiseks on su oma parimad töötajad – uuri, miks nad oma tööd teevad ja miks sellest hoolivad.

Kuigi pakutav palk tundub oluline, ei ole see siiski ainus kriteerium, miks töötaja mõnes ettevõttes töötada tahab. Eesti inimestele on oluline kindlasti arenemisvõimalus ettevõttes, sporditoetused, lisapuhkuse  ning paindliku töötamise võimalused. Hinnatakse häid suhteid kollektiivis ning seda, et tööandja oleks kindel.

Erinevates ettevõtetes on leitud huvitavad  motiveerimise ja organisatsiooni kultuuri kujundamise võimalusi. Ericsson Eesti näiteks panustab tervislike eluviiside propageerimisele. Ettevõte pakub kõigis vahetustes töötajatele tervislikku toitu, selgitab toitumise aluseid, loodud on oma kaalujälgijate grupp. Igale ametikohale on planeeritud oma karjääritee ning tööalast arengut toetatakse alates kompetentsipõhisest juhtimisest kuni tasemeõppe toetamiseni. Oluline on ka juhtide isiklik areng ning konstruktiivne tagasiside nii töötajatele kui ka juhtidele.

Proekspert juhindub oma töös tervikliku arenguringi filosoofiast, mis aastaaegadele sarnaselt jälgib töötajate arenguetappe alates värbamisest, sisseelamisest, töötamisest kuni töö analüüsini.

Sisekaitseakadeemia korraldab oma töötajate rahulolu nimel Suveakadeemiat, Talveakadeemiat, Põnniakadeemiat kui Tantsuakadeemiat  ja seal on loodud väga eriline ühtekuuluvustunne.

Unistuste tööandja 2013 tiitel läkski Sisekaitseakadeemiale. Konverentsipublik tunnistas oma lemmikfirmaks Ericsson Eesti Tallinna tehase ning IT-firma Proekspert pälvis žüriilt parima äriorganisatsiooni eripreemia. Unistuste tööandja konkursile esitasid töötajad üle Eesti üle 200 ettevõtte.

Loe ka: Kunst sekkub….juhtimisse