Aasta Digitegu konkurss

17. august, 2012

digiteguAasta Digitegu on Eesti digitaalturunduse konkurss, mis hindab töid eelkõige turunduslikust vaatenurgast. Aasta Digitegu ei ole iludusvõistlus. Aasta Digitegu hindab digitaalturunduse tööde tulemuslikkust, funktsionaalsust, kasutajasõbralikkust, turundusstrateegiat ja sisu.

Kõiki töid hindab kolm žüriid:

1) Sisužürii – hindab tekstiloomet ja ideed.

 

  • Villu Arak (General Specifics)
  • Katre Kõvask (Premia)

 

2) Kasutajamugavuse ja funktsionaalsuse žürii – hindab kasutajamugavust ja tehnilisi lahendusi.

 

  • Epp-Kristiina Keerov (ADM)
  • Tõnu Runnel (Fraktal)
  • Mika Tuupola (Taevas Ogilvy)

 

3) Turundusstrateegia ja tulemuslikkuse žürii – hindab turundusliku väljakutse lahendamist ja tulemuslikkust.

 

  • Karl Multer (SEB)
  • Patrik Kupenko (MediaCom)
  • Priit Kallas (DreamGrow)

 

Konkursile oodatakse osalema töid, mis on teostatud perioodil september 2011 – august 2012.

Tööde konkursile esitamise tähtaeg on 7. september kell 23.59

Kategooriad:

1. E-maili turundus (uudiskirjad)

Hindamiskriteeriumid:

 

  • Turunduslikud eesmärgid: miks uudiskirja tehakse, kellele saadetakse, kui sagedasti, kuidas uusi tellijaid saadakse;
  • Sisu: kolme uudiskirja näited;
  • Kasutajamugavus, disain: screenshot – kuidas näeb uudiskiri välja mobiilis, arvutis koos piltidega ja milline „keelatud piltidega“ versioonis.
  • Tehnilised lahendused: Millist meilipostitustarkvara kasutatakse. Selgitus – milliste tehniliste lahenduste poolest on uudiskiri innovatiivne.
  • Tulemused: tellijate arv, tellijate arvu dünaamika, opening rate, conversion. Liiklus uudiskirjast veebi. Muud mõõdetavad tulemused vs eesmärgid.

 

2. Sotsiaalmeedia

Hindamiskriteeriumid:

 

  • Turunduslikud eesmärgid: sotsiaalmeedia tegevuse eesmärgid, sotsiaalmeedia strateegia lühikirjeldus, kuidas jälgijaid hangitakse, kuidas on integreeritud etevõtte muude turundustegevustega;
  • Sisu: viimase 30 päeva sisu näited; sisustrateegia kirjeldus; kuidas ja kui kiiresti reageeritakse klientide kommentaaridele (sh negatiivsetele);
  • Kasutajamugavus, disain: screenshot leheküljest. Mille poolest tõstab töö esitaja esile antud lehekülje kasutajamugavust ja disaini?
  • Tehnilised lahendused: Milliste tehniliste lahenduste poolest on sotsiaalmeedia rakendus innovatiivne?
  • Tulemused: jälgijate / fännide arv. Vestluste arv. Vestlustes osalevate fännide arv. Muud mõõdetavad tulemused vs eesmärgid.

 

3. Online reklaam (bännerid ja rich media)

Hindamiskriteeriumid:

 

  • Turunduslikud eesmärgid: Millist turunduslikku väljakutset / probleemi antud reklaam lahendab? Kuidas on integreeritud muude turundustegevustega?
  • Idee / sisu: loovlahenduse näited. Idee innovatiivsus. Disain.
  • Kasutajamugavus: Mida peavad tarbijad tegema (call to action)? Kui arusaadav / lihtne see on?
  • Tehnilised lahendused: Milliste tehniliste lahenduste poolest on reklaam innovatiivne?
  • Tulemused: Mõõdetavad tulemused.

 

4. Korporatiivsed veebilehed

Hindamiskriteeriumid:

 

  • Turunduslikud eesmärgid: millist turunduslikku väljakutset / probleemi veebileht lahendab? Millised on eesmärgid (müük, klienditeenindus)?
  • Sisu / kujundus: Screenshotid avalehest ja sisulehekülgedest. Milline on veebilehe sisustrateegia? Kui sageli sisu uuendatakse?
  • Kasutajamugavus: Kui lihtsalt on vajalik info leitav? Kui kiiresti avaneb? Kuidas on lehekülg loetav mobiilsete seadmetega?
  • Tehnilised lahendused: Selgitus – milliste tehniliste lahenduste poolest on lahendus innovatiivne?
  • Tulemused: Kasutajate hulk, lehel veedetud aeg (dünaamika). Tulemused võrrelduna eesmärkidega.

 

NB! Konkursile oodatakse osalema töid, mis on teostatud perioodil september 2011 – august 2012.

Kuidas selgub Aasta Digitegu 2012?

Esimene hindamisvoor toimub žürii jaoks kodutööna perioodil 8.- 14. september (tööde esitamise tähtaeg on 7.09 ja žürii peab olema hindamise lõpetanud 14.09).

Igast kategooriast (e-mail, sotsiaalmeedia, online reklaam, korporatiivsed veebilehed) pääseb lõppvooru edasi kolm parimat. Kokku 12 finalisti (4×3) esitlevad oma töid 20. septembril Best Interneti laval 5-minutiliste lühipresentatsioonidena ja žürii saab esitada esinejatele küsimusi.

Pärast esitusi selgitab žürii Best Internetil koha peal välja iga kategooria võitja.

Iga töö esitamise eest tuleb tasuda konkursitasu 30 € + km. Kui esitatakse kuus või rohkem tööd, kaasneb tööde esitamisega tasuta pääse konverentsile „Best Internet 2012“.

Tööde esitamine toimub defol.io keskkonnas, mis avaneb konkursi jaoks lähipäevil.