Internetiturundus

Internetiturundus võimaldab toodet või teenust tutvustada ning suunata reklaam otse kliendile, kellel on juba toote (teenuse) vastu huvi olemas. Turunduseks on Internetis mitmeid võimalusi (kodulehekülg, twitter, sotsiaalsed võrgustikud jne) ning neid tuleb pidevalt juurde.

Kodulehekülg

Kodulehekülg on internetiturunduse alus. Hästi navigeeritav, informatiivne, lihtsa ja loogilise ülesehitusega – need on peamised nõuded kodulehele. Kindlasti ei saa jätta tähelepanuta ka kodulehekülje disaini ja pidevalt uuenevat sisu. Hea kodulehe tegemiseks on kaks võimalust: tellida töö IT- ettevõttelt või teha ise. Esimesel juhul saab valida teenusepakkujate hulgast sobiva ja loota professionaalidele. Muidugi peab arvestama olulise rahalise väljaminekuga. Teine võimalus on töö ise ära teha. Valiku peab langetama igaüks ise.

Vaata videost: Rando Rannus selgitab mida ja miks peab arvestama kodulehe tegemisel ning kuidas piiratud eelarvega endale vajalik kanal luua.

Turundamine läbi interneti

Suure töö tulemusel loodud kodulehekülg hakkab turunduskanalina tööle aga alles siis, kui teie kliendid selle üles leiavad. Kodulehe reklaamimiseks on vaja juba selle ehitamisel arvestada interneti otsimootoritega, kust tuleb enamik külastajatest – seda protessi nimetatakse SEO (Search Engine Optimization) ehk otsimootorite jaoks optimeerimine.

Vaata videost: Rando Rannus jagab nõuandeid otsingumootorite kasutamisest internetis turundamiseks

Audiovisuaalne presentatsioon

Internetiturunduses räägitakse juba mõnda aega, et kui sul on oma teenust või toodet tutvustav video, siis oled sa paremini leitav. Animeeritud presentatsioonvideod sobivad väga hästi internetiturunduses kasutamiseks, aitavad paremini eristuda – läbi erineva värvigamma, illustraatori käekirja ja animatsioonitehnika, võimaldavad lihtsustamist – keeruka tootmisprotsessi või struktuuri kujutamist lihtsa, skemaatilise ja arusaadavana. Videoturundust ja videoklippide tootmist pakuvad juba väga paljud ettevõtted.

Sotsiaalsed võrgustikud

Viimasel aastal on laialt levinud mitmed sotsiaalsed võrgustikud, millest populaarsemad on Facebook, Twitter. Lisaks suhtlemisfunktsioonile kasutatakse võrgustikke informatsioonikanalina. Turundusinimesed nimetavad sotsiaalseid võrgustikke efektiivsete turunduskanalitena.

Vaata videost: Rando Rannus selgitab sotsiaalsete võrgustike ja blogide kasutamise võimalusi turunduskanalitena.

Loe lisaks: Internetiturunduse nõuanded.