Brändid ja muusika – tarkuseteri festivalikorraldajale Tallinn Music Week’lt
Tallinn Music Week ei ole ainult erakordne võimalus täita oma isu värskema kohaliku ja lähinaabrite muusikaga, vaid saada aimu ka muusikatööstuse uuematest tendentsidest. Selleks toimus paralleelselt showcase’ide ja talk’idega konverents, kus muuhulgas tuli jutuks Balti riikide koostöö muusika valdkonnas, voogedastusprogrammide mõju muusikatööstusele, sotsiaalmeediakanalid kui muusika tutvustamise platvormid, indie plaadifirmade edulood ja palju muud. Siinkohal toome pikema ülevaate festivalide ja brändide koostööle pühendatud paneelvestlusest.
Paneelvestluses osalesid Positivuse festivali direktor Girts Majors (LV), Flow festivali turundusjuht Milla Valjus (FIN) ja Primavera Sound festivali direktor Almudena Heredero (ES). Sponsorite vaatepunkti esindas Nordea panga turundusdirektor Piret Reinson. Vestlust modereeris Helen Sildna.
Sponsor – mitte rahaauk, vaid koostööpartner
Iga festivalikorraldaja rõhutas, et sponsorlust ei tohiks näha pelgalt kui võimalust saada oma ürituse jaoks vajaliku rahasüsti, vaid pigem kui võimalust koostöös sponsoriga festivali jaoks midagi koos välja mõelda. Nokia on olnud pikaajaline Flow festivali sponsor, kellega koostöös on loodud uus kontsertipaik – Nokia telk ja Nokia lounge. Girts Majorsi sõnul algab sponsorlus festivalikorraldajate vajadustest. Seega tuleks sponsoriteks valida sellised firmad, mis aitavad ellu viia korraldajate ideed. „Valida tuleb selline ettevõte, mis lisaks minu brändile väärtust,“ ütleb Majors. Almudena Heredero rõhutab, et sponsoritega koostööd tehes ei tohi siiski unustada oma identiteeti ja iseseisvust. Nii suudeti loobuda mõttest lisada oma suursponsori Heinekeni nimi festivali ametlikule nimetusele. Koos loodi hoopis vaimukate reklaamiklippide seeria. Seega, nagu ütles Helen Sildna, ei sõltu edukas koostöö mitte ainult festivali promootorist, aga ka brändist ja selle valmidusest üritusele midagi omalt poolt lisama.
„Inimesed mäletavad sind saadud emotsioonide järgi“
See on peamine põhjus, miks Nordea pank on otsustanud teha koostööd paljude kultuuriüritustega baltikumis, selgitab Piret Reinson. Pank on võtnud oma südameasjaks kinkida oma klientidele elamusi. Samas ei varja turundusjuht, et sponsoriks olemine on osa ettevõtte turundusstrateegiast: kolme suure festivali toetamine (lisaks Tallinn Music Week’le on Nordeal edukas koostöö PÖFFi ja Nargen festivaliga) võimaldab pangal olla aastaringselt pildil. Kuid koostöö ei pruugi sugugi lõppeda festivali viimasel päeval – näiteks on PÖFF aidanud korraldada Nordea panga suvepäevi. Küsimusele kuidas peaks festivalikorraldaja sponsorile lähenema, vastas Reinson, et rahapuudus ei ole kunagi argument. “Suurest kuhjast paistab silma taotlus, kus on selgelt välja toodud, mida festival saab brändile või ettevõttele omalt poolt vastu pakkuda.