Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias algab koolitusprogramm muusikaettevõtjatele

14. veebruar, 2011

altEesti Muusika- ja Teatriakadeemia koostöös Eesti Muusika Arenduskeskuse, Tallinn Music Week´i ja Eesti Muusika Ekspordiga korraldab rahvusvaheliste muusikamänedžeride koolitustsükli.

Eesti muusika ekspordi arendamiseks on välja töötatud aastane muusikamänedžeride kursus, kuhu on oodatud kandideerima tulevased või juba praktiseerivad muusikaettevõtjad. Kursusel koolitatakse 30 muusikamänedžeri, kellest kümme pääsevad tööpraktikale rahvusvahelistesse ettevõtetesse ja muusikaorganisatsioonidesse. Kursust toetab Eesti Ettevõtluse Sihtasutus (EAS).

“Eesti muusikute kõrgetasemeline looming on leidnud maailmas hea vastuvõtu, kuid meil pole piisavalt inimesi, kes oskaksid siinset loometööd edukalt eksportida või välismaal turundada. Meie eesmärk ongi koolitada välja Eesti oma muusikamänedžerid, kes orienteeruvad rahvusvahelises turunduses, avalikes suhetes ja plaadistuslepingutes, et luua elujõuline ja stabiilne Eesti muusikaeksport,” ütles muusikamänedžeride kursuse üks korraldajatest ning Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia välissuhete prorektor Marje Lohuaru.

Aastasele muusikamänedžeride kursusele saavad kandideerida nii tegutsevad kui ka tulevased muusikamänedžerid. Osalema on oodatud kõik alates klassikalise muusika mänedžeridest kuni popmuusikani välja. Kursusel koolitatakse 30 muusikamänedžeri, kellest kümme pääsevad tööpraktikale rahvusvahelistesse ettevõtetesse ja muusikaorganisatsioonidesse. Kursusel saavad osaleda ka erialase muusikahariduseta soovijad.

Kursus viiakse läbi viie kolmepäevase sessiooni kaupa, sobides ka töötavatele huvilistele. Kursus kestab märtsist oktoobrini, praktika oktoobrist detsembrini. Lektorid on nii Eesti kui ka väliseksperdid, kes õpetavad muusikaettevõtluse aluseid, muusikatööstuse peamisi valdkondi, õiguslikku keskkonda, kommunikatsiooni, turundust, tulevikutrende ja muusikavaldkonna innovaatilisi uuendusi. Osalejatele võimaldatakse mitmekülgset praktilist kogemust.

Teemad:
1. Muusikaettevõtluse alused (11.-13. märts 2011)
Riskide võtmine, õigete partnerite valimine, erinevad ärimudelid muusikatööstuses, muusikaekspordi toimimismudelid. 
2. Muusikatööstuse peamised valdkonnad (24.-26. märts 2011, koostöös Tallinn Music Week’iga)
Artistide äritegevuse juhtimine läbi muusikaettevõtluse valdkondade: mänedžment, plaadifirmad, kirjastused, agentuurid, kontserttuurid. 
3. Õiguslik keskkond (28.-30. aprill 2011)
Muusikaettevõtluse õiguslik keskkond, autoriõigused, tüüplepingud ja hea äritava, läbirääkimised, rahastusmudelid, eelarvestamine. 
4. Kommunikatsioon ja turundus (26.-28. mai 2011)
Avalikud suhted, turundus, visuaalne identiteet ja brändi loomine, sponsorlus
5. Tulevikusuunad ja innovatsioon (29. september – 1. oktoober 2011, koostöös IMC ja 4th World Forum of Music’uga)
Sotsiaalsed muutused, tulevikutrendid, tehnoloogia, innovatsioon. 

Kes on lektorid?

  • Costa Pilavachi, Philips Classic’si endine president, Universal Music International’i asepresident A&R valdkonnas;
  • Giel Bessels, muusikatööstuse õiguse ekspert (Philips Classics);
  • Roger Press, portaali classical.com asutaja, online-turustamise ekspert (EMI International, PolyGram/Universal);
  • Gilles Demonet, IMG Paris tegevdirektor, Sorbonne’i Arts Management’i õppetooli juhataja;
  • Kevin Kleinmann, PolyGram/Universali endine asepresident, Finlandia kaubamärgi asutaja, muusikatööstuse konsultant;
  • Petri Lunden, Skandinaavia juhtiva mänedžment-firma Hagenburg omanik ja juhatuse esimees, International Music Managers’ Forum (IMMF) juhatuse esimees;
  • Paul Cheetham, artistide mänedžer, promootor, muusikatööstuse konsultant, showcase festivali Popkomm programmijuht;
  • Hampus Kivimäe, WIFE mänedžment’i omanik, töötanud Sony/ATV kirjastuses, plaadifirmades ja kontsertagentuuris;
  • Paulina Ahokas, Music Export Finland tegevjuht;
  • Kari Karjalainen, Asianajaotoimisto Karjalainen Oy omanik ja advokaat.

Kõikide kandidaatide hulgast valitakse välja 30 osalejat, kellest omakorda selgitatakse koolituskursuse jooksul 10, kes saavad võimaluse praktika läbimiseks välisriigis.

Kui palju maksab?
Kogu koolituskursuse maksumus on 129 eurot, mis sisaldab osalemist kõigil koolituskursuse sessioonidel ja ümarlaudadel ning sissepääsu Tallinn Music Week’ile ja World Forum of Music’ule.

Kandideerimise avalduse palume saata 28. veebruariks e-posti aadressil
kristinakb@ema.edu.ee. Lisainfo kursuse ja koolituskava kohta
http://www.ema.edu.ee/koolituskursus/