Kas Sina oskaksid seostada disainerit ja oma ettevõtte teenuse kvaliteeti?

28. aprill, 2011

altEesti liigub teenusemajanduse poole. Eesti kui Ida ja Lääne vaheline finantsvahenduskeskus.
Eesti kui karge ökoturismi Meka.

Eesti kui globaalne IT teenuste pakkuja. Eesti kui biomeditsiini arenduskeskus. Eesti kui transiiditeenuste sõlmpunkt Aasia ja Põhja-Euroopa vahel. Eesti kui tervishoiuteenuste ja meelelahutuse keskus vananeva Põhja-Euroopa jaoks…

„Kas mõni loetletutest või hoopis nende kooslus võiks osutuda meie tõeliseks võimaluseks?” küsib Arengufond, kes on teenustemajanduse teemat vaaginud juba 2008. aastast.

Ometi jääb osa suurepäraseid tehinguid meie välispartneritega kuuldavasti selle taha, et peljatakse meie teenuste olematut kvaliteeti, ikkagi endine  sotsmaa ja Ida-Euroopa. Küllap toetub mõni investor  või potentsiaalne partner ka oma kogemustele. Samas  vannuvad pea kõik meie ettevõtted, et on kliendikesksed ja panevad teenindusele suurt rõhku. Milles siis asi?

Me teeme seda ju kogu aeg

Teenusdisainiga tegelejad on tähele pannud, et jah, arendatakse oma teenuseid ja panustatakse sellesse märkimisväärselt, kuid lähtutakse enda, mitte niivõrd kliendi vaatepunktist. Ettevõtte sees tajud lihtsalt oma teenust teisiti, sageli saad oma kolleegide või ettevõttes kehtestatud reeglite abiga  teenust kasutada tavakliendist hoopis erinevalt. Siinkohal ei ole mõeldud ainult jaekliendile, vaid ka näiteks sisekliendile, ekspordipartnerile jt.   Olukorda ei aita parandada ka ajurünnakud teemal „Teeme oma toote  kliendikesksemaks!” Sageli lisatakse sinna juurde veel „Mõelge kastist välja!”  Seda on kastis istudes ikka väga raske teha.

Siinkohal aitab vaatepunkti muutmine, ehk teenuse vaatlemine sõltumatult, kliendi seisukohast. Teenusedisaineritel on välja pakkuda selleks ka sobilikud tööriistad.

Teenusedisaini konverents toimub Euroopa kultuuripealinn Tallinn 2011 programmi kuuluva Euroopa Innovatsioonifestival IF… ja Disainiöö raames.