Loometegevused aitavad ettevõtete töötulemusi parandada

11. aprill, 2013

firmabänd logoTänaseks on Firmabändi konkursist vast enamik eestlasi kuulnud. Sel aastal toimub ettevõtmine kolmandat korda ning võitja selgub 20. aprillil Rock Cafes. Uurisime korraldajatelt ja osalejatelt, mida konkurss endast kujutab ning milline mõju loometegevusel ettevõtete igapäevatööle ning töötulemuste parandamisele on.

Ideest teostuseni paari kuuga

BändCämpi eestvedaja Roland Tokko sõnul tuli võistluse algne idee Nordea panga bändi trummarilt Aimar Roosalult. 2011. aasta märtsis saatis ta bändilaagrite korraldamisega tuntuks saanud meeskonnale BändCämp kirja: „Näen üha rohkem seda, et firmabändid otsivad väljundit. Tuginedes Firmaspordi tohutule edule tekkis mõte, mis oleks kui keegi korraldaks Firmabändide festivali, et anda väljund ka neile, kes tegelevad muusikaga. See suurendaks firmades aktiivsust ja soovi kaasa lüüa laiemalt, kui ainult sporti tehes ning annaks ettevõtetele võimaluse ennast turundada.“

Idee tundus BändCämpile põnev ning juba 2011. aasta maikuus leidis aset esimene võistlus, kus astus üles 25 bändi erinevatest ettevõtetest ja organisatsioonidest, võistluse võitjaks krooniti Nordea Great European Band. 

Tänaseks on võistlusel osalenud üle 45 erineva ettevõtte bändid, kellest paljud harjutavad aastaringselt ja astuvad üles ka oma firmapidudel. Näiteks on osalejate seas olnud järgmiste ettevõtete bändid: Eesti Energia, Skype, Swedbank, Elion, EMT, Webmedia, Nordea Pank, Ericsson Eesti, A. Le Coq, Microsoft.

Mida tähendab Firmabänd ettevõtetele?

Sorainen Advokaadibüroo omanik ja bändi trompetimängija Aku Soraineni sõnul annabFirmabändi võistlusel osalemine bändiliikmetele eelkõige hea meeskonnatunnetuse. “Töötajatele annab üritus võimaluse kogeda, et meil on palju inimesi, kes on väga andekad lisaks oma igapäevatööle ka teistes valdkondades. Ja oma bändi toetamine võistlusel tõstab kõikide tuju!”

“Bänd saab tegelikult areneda vaid siis, kui mängib sageli lives ja kui muidu on firmabändidel põhilisteks väljunditeks asutuse suve- ja jõuluüritused, siis Firmabändi konkursil osalemine annab väga olulise väljundi juurde,” arvab Tele2 turundusspetsialist ja bändi trummar Margus Randmäe. Ja kui oma pundiga tuleb ikka Rock Cafe lavale minna, siis see nõuab ka igalt bändiliikmelt keskendumist ja pingutust, mis kokkuvõttes ongi kasulik ka individuaalselt,” ja lisab, et ettevõtte jaoks on Firmabänd mõistagi ka heaks turunduskanaliks.

Ka Merko Ehitus jurist ja bändi kitarrist Holger Tilk on nous, et võistlus omab positiivset mõju nii individuaalsel, meeskondlikul kui ettevõtte kui terviku tasandil. “Musitseerimine on lõõgastav, eneseteostuslik ja motiveeriv tegevus, mis võimaldab maandada tööstressi ja panna end proovile uues situatsioonis. Kollektiivis saab õppida tundma uusi inimesi ning luua uusi kontakte. Meeskondlikul ja ettevõtte kui terviku tasandil mõjutab Firmabänd suurema ühistunde tekitamist ning ettevõttepoolse toe tunnetamine suurendab omakorda lojaalsust tööandja suhtes,” võtab Holger kokku.

Loometegevused parandavad töötulemusi

“Töövälised ühised loometegevused suurendavad ühtekuuluvustunnet, mis aitab leida ühist keelt ka tööl ning teeb seega tulemuste saavutamise sujuvamaks. Samuti aitavad igasugused loometegevused arendada töötajate loomingulist mõtlemist ning klientide nõustamisel on tihtipeale vaja nn out-of-box mõtlemist, et leida neile kõige sobivamad ja nende äri toetavad juriidilised lahendused,” toob Sorainen Advokaadibüroo õigustöörühma assistent ja bändi eestvedaja Mari Sepp välja.FirmabaÌnd finaal emotsioonid 2012 suur pilt

“Võin öelda, et Tele2-s  on loometegevuse mõju töötulemustele tuntav,” arvab Tele2 turundusspetsialist ja bändi trummar Margus Randmäe. “Bändis mängivad erinevate osakondade inimesed, kes ühise hobi tulemusena on hakanud aktiivselt läbi käima, mistõttu laabuvad tööalased küsimused palju kiiremini, lihtsamini ja lõbusamalt.”

Holger Tilk toob välja fakti, et loometegevus stimuleerib aju piirkondi, mis igapäeva ratsionaalse ja kalkuleeriva mõtlemise protsessis leiavad vähem kasutamist. “Kasutegur ei avaldu küll üleöö, kuid pikemas perspektiivis on mõju tunnetatav,” on Holger kindel. 

20. aprillil selgub Rock Cafes, kes viib kontorisse Firmabänd 2013 tiitli ja rändkarika. Külalisesinejaks on Smilers ja õhtut juhib Henrik Normann 

Uuri lisa http://www.bandcamp.ee/

Piletid piletilevist