Martin Ahlberg: Turismiteenused Eestis on maailmatasemel!

14. juuni, 2012

ahlberg“Eesti pakub maailmatasemel konverentsiteenuseid. Eesti-suunaline turism on tõusuteel ning külastajate numbrid kasvavad,” rääkis Baltic Sea Tourism Commission`i direktor Martin Ahlberg eelmisel nädalal Tallinnas toimunud kultuuriturismi-teemalisel konverentsil.


Pikaajalise kogemusega Martin Ahlbergil on Eesti kui turismisihtkoha iseloomustamiseks varuks vaid positiivsed sõnad. „Eestil on asukoha mõttes vägagi hea positsioon. Siin on suurepärased kiirlaevaühendused ning maailma parimad kiirlaevad, samuti on lennuliiklus viimaste aastate jooksul oluliselt tihenenud uute vedajate ja sihtkohtade näol,“ rääkis Ahlberg. Tallinnas on külastaja vaatevinklist turismiteenuste disain väga hästi korraldatud. „Tallinnas algab teenuste pakkumine juba sadamast – praktiliselt kõik vajalikud teenused on võimalik saada laevalt maha astudes. Ka lennujaama asukoht on üks mugavamaid Euroopas,“ lisas Ahlberg.

Eesti – magus sihtkoht ärikohtumiseks

Kui rääkida sihtturgudest siis on Skandinaaviamaades on Eestil kasvõi naabrite Soome ning Läti näol tugev konkurents turismisihtkohana. „Rootsi suunal turistide arv kindlasti kasvab, kuid kiiret hüpet ei ole siiski oodata. Skandinaavlased on head rahakulutajad, kõige rohkem kulutavad puhkusel raha näiteks norrakad. Mina soovitaksin enam vaadata ida suunas, kui räägime turundusest. Venemaa on väga suure potentsiaaliga turg, kus teie kasuks räägib siinkohal kultuuriruumi mõistmine” lisas Ahlberg.

Väga heal tasemel on Eestis konverentsi- ja spaturism. “Konverentside ning kohtumiste korraldamises on Eesti tõepoolest maailmatasemel ning hooaeg kestab aastaringselt. Hotellid ning kaasnevad teenused on Eestis väga kõrgel tasemel. Samuti on spa – ja wellness teenused silmapaistvalt kõrgel tasemel, mida võiks ka enamatesse riikidesse turundada,” arvas Ahlberg.  „Vaatamata viimaste aastate hinnatõusule on Eesti hinnatase Põhjamaade võrreldes väga soodne ja seda eelkõige ärireisijate jaoks,“ tõi Ahlberg välja. „Usun, et Põhjamaade suunal võiks turundusega oluliselt rohkem tegeleda ja seda eelkõige just sisu osas, sest Eestis on palju originaalset ja rahvuslikku, mis turistile huvi pakub. Samuti on Põhjamaades endiselt teadlikkus madal ning Eestit peetakse liiga tihti väheatraktiivseks Ida-Euroopa riigiks.“

Lennusadam, restoranid ja „päris elu“

Tänapäeval on kasvav trend kultuuriturism, mida on hea mõte ka Eestis arendada. „Kui rääkida uutest fookustest, siis Lennusadama väljapanek on tipptasemel! Kindlasti tasub arendada spa- ja wellness suunda, samuti toiduturismi, sest restoranikultuur on siin väga kõrgel tasemel. Muidugi Tallinn – kui te ise seda soovite- on tõepoolest aktiivne ööelukeskus. Üks viimaseid trende on nö. „päris elu“ tutvustav turism, mis tutvustab sihtriigi kombeid ja igapäevast elu-olu. Eesti saared on kindlasti hea näide sellest valdkonnast,“ kiitis Ahlberg.

Eesti kui sihtkoha turundusele mõeldes soovitab Ahlberg mõelda raamist välja ning kaasata kõrvaltvaatajaid – mida sooviks turist tegelikult näha? „Teinekord on endal keeruline väärtuseid eristada, sest meile igapäevane teenus või koht võib turisti jaoks olla midagi väga erilist. Soovitan rõhutada oma tugevaid külgi, et tutvustada Eestit uutele turgudele. Turundust tasuks tugevdada ka lennuvedude aspektist – näiteks Stockholmi lend oli pooltühi erinevalt kiirlaevadest, mille täituvus on stabiilselt hea. Ja veelkord- ida suund on teile väga väärtuslik!“ lõpetas Ahlberg.