Näituse “EESTI SALADUSED”avamine ETDM-is

27. november, 2013

Unknown2013. aasta suvel tegid Aamu Song ja Johan Olin ringreisi mööda Eestit, et avastada selle saladusi. Reis viis neid Tallinnast Rakverre, Narvast Avinurme, edasi Järvamaale, Moostesse, Räpinasse, Võrru, Muhu saarele ja mujale. Nad kohtusid põllumeeste, puutöömeistrite, villaketrajate, mänguasjavalmistajate, keraamikute ja paljude teiste väiketootjatega.

Toimunud kohtumistest ning kohaliku tootmisprotsessi saladustega tutvumisest inspireerituna sündis uus traditsiooniliste toodete kollektsioon “Eesti saladused”, mis on valminud Eesti ettevõtetes just siinset eripära ja tavasid arvestades.

Näitus “Eesti saladused” on jätkuks Aamu Song’i ja Johan Olin’i projektile “Soome saladused”, mida nad alustasid koos Helsingi nüüdiskunsti muuseumiga Kiasma aastal 2007. Sarnaseid projekte on nad varem korraldanud ka Lõuna-Koreas, Belgias ja viimasena Venemaal. Disainereid võluvad erinevate riikide traditsiooniline tootmisprotsess, materjalid ning käsitöö. Tuntud meistreid kõrvalt jälgides ja nendelt õppides on nad omalt poolt lisanud uuenduslikku perspektiivi traditsioonilistele toodetele ja materjalikasutusele. Projektide tulemusena on sündinud terve hulk tooteid, mis on müügil nende kaupluses Helsingis ja mida saab osta ka valitud edasimüüjatelt Euroopas.

“Eesti saladused” on osa samanimelisest kultuuriekspordi projektist, mille eesmärgiks on suurendada sellel alal tegutsevate eestlaste ja soomlaste omavahelist suhtlemist ja kontakte ning tõsta teadlikkust kultuuripärandist ja traditsioonidest. Projekti koordineerib Soome Instituut ning seda on toetanud Soome Haridus- ja Kultuuriministeerium.

21. veebruaril 2014 toimub Eesti Kunstiakadeemias “EESTI SALADUSI” avav seminar, kuhu on kaasatud Company disainerite kõrval ka Eesti väikeettevõtjad, kellega koostöös tooted sündisid.

COMPANY
Kolm on rahvahulk, aga kaks on kindlasti seltskond (ingl. k. company).
COMPANY on Aamu Song’i ja Johan Olin’i disainiettevõtte, mis asub Helsingis.
Nad tegutsevad kunstnike ja disaineritena ning lisaks sellele peavad Helsingis oma poodi nimega SALAKAUPPA.

SALAKAUPPA
Sala tähendab soome keeles sama mis eesti keeleski ja kauppa on kauplus.
Kõikide toodete ideed on Aamu Song ja Johan Olin saanud oma reisidelt, mis on viinud neid väga huvitavatesse ja pika ajalooga tehastesse nii Soomes kui kogu maailmas, kus endiselt kasutatakse vaid sellele maale omaseid materjale ja tootmisvõtteid. COMPANY disain põhineb iga tehase erilisel lool ja tootmisvõimalustel. See ongi nende saladus.