Parim viis teenusedisaini teadvustamiseks on selle aktiivne ja professionaalne rakendamine
Ain Aaviksoo, HealthIN asutaja, tervishoiuekspert: “Minu meelest on parim viis teenusedisaini teadvustamiseks selle aktiivne ja professionaalne rakendamine – seni pole ükski minu klient – väike või suurhaigla, tehnoloogiaettevõte või perearstikeskus – väljendanud pettumust pärast uue strateegia, teenuse või tehnoloogilise uuenduse planeerimist, kui olen selleks kasutanud disaini tööriistu.” LOE EDASI
Disain teenuste ja strateegia arendamise tööriistana jõudis minuni esimest korda kolm aastast tagasi, kui Marco Steinberg SITRAst (Arengufondi kutsel) rääkis, kuidas disainer aitab keerukaid kontseptsioone analüüsida hoopis ootamatus võtmes, nii nagu arhitekt koostab läbilõikeid majast viisil, mis tavapärasel “maja” käsitlusel pähegi ei tule. Sealt edasi on minu usku disainmõtlemisse kujundanud Janno Siimar Velvetist, kellega koos visualiseerimised ning mõned tööriistad olen läbi proovinud, ning Martin Pärn Iseasi’st, kes lisas mõtte “empaatiavõimest”, kui disaineri olulisimast isikuomadusest. Viimase aasta jooksul olen saanud suurepärase võimaluse töötada koos Ilona Gurjanovaga Eesti Disainerite Liidust ning tipptegijatega Taani disainerite Liidust, Briti disainibäroode liidust üle-Euroopalises projektis disainjuhtimise võimekuse tõstmiseks avalikus sektoris. Hiljuti kinnitas Tehnopoli seminaril Amid Moradganjeh San Fransiscost vaikselt minusse kogunenud tunnet, et “disainmõtlemiseks ei pea olema disainer – see on loov lähenemisviis, mis keskendub kasutajale ja tema vajadustele”. Sellest alates olen veendunud disaini evangelist tervishoiu valdkonnas.
Minu kirg on tervishoid ja professionaalne moto “Intelligentne tervishoid inimestele!” Seega tegeleb minu ettevõte HealthIN koos oma partneritega igapäevaselt disainmõtlemise rakendamisega tervishoiuteenuste parandamisel ja uute arendamisel paralleelselt uute tehnoloogia võimaluste ärakasutamisega. Minu meelest on parim viis teenusedisaini teadvustamiseks selle aktiivne ja professionaalne rakendamine – seni pole ükski minu klient – väike või suurhaigla, tehnoloogiaettevõte või perearstikeskus – väljendanud pettumust pärast uue strateegia, teenuse või tehnoloogilise uuenduse planeerimist, kui olen selleks kasutanud disaini tööriistu. Kindlasti on disain minu ja HealthINi edasises tegevuses kindlal kohal tervishoiumaailma muutmisel inimeste jaoks veelgi paremaks.
Ain Aaviksoo, HealthIN asutaja, tervishoiuekspert