PESA+ alustas ekspordi arendamise programmiga

22. veebruar, 2016

Loov Eesti alustas esmakordselt ekspordiarendusprogrammiga PESA+. Programmis saab koolitusi ja tuge rahvusvahelistelt mentoritelt 6 ettevõtet ning seda toetab EAS Euroopa Regionaalfondi vahenditest.

„Üksi ja oma sihtturgu tundmata on väga raske ekspordiga alustada. Lisaks ekspordiga alustamiseks vajalikele teadmistele tulevad meie ettevõtetele appi sihtturul baseeruvad ja kohalikke olusid väga hästi tundvad mentorid,“ ütles Loov Eesti tegevjuht Eva Leemet.

Programmis arendavad oma oskusi kuivatatud puuviljadest ja seemnetest või teraviljast toorbatoone valmistav  Amoor OÜ; Jaanus Orgusaare disainmööblit, ekspordisõbralikku vineerriiuleid “Comb” ja “Dune” ning vineervalgusteid turustav Borealis OÜ;  Eestis disainitud naturaalsest villast vildist sisejalanõusid tootev Kaun OÜ; Kyllike OÜ aeglase moe (“slow fashion”) kaubamärgi KYLLIKE all toodetavad  üleriided; puidust lastekäru tootev Hoo OÜ ja looduskosmeetikat pakkuv PmLab OÜ.

PESA+ koondab endas veebipõhise koolitusprogrammi, praktilised töötoad ja rahvusvahelise mentorprogrammi.

PESA+ ekspordiprogrammis jagavad oma teadmisi ja kogemusi Ekspordirevolutsiooni ellukutsuja ja turunduse tippekspert Anu-Mall Naarits, muu hulgas ka Ekspordirevolutsiooni programmis ja eksporditöötajate kvalifikatsiooni tõstmise programmis koolitajana osalenud Jaan Järv ja Elektroskandia müügijuht ning müügipersonali renditeenust pakkuva ettevõtte Cellec omanik Timo Raimla. Kogu programmi vältel nõustavad ettevõtjaid rahvusvahelise kogemusega mentorid.

Programmi lõpuks, 2016. aasta juunis, on ettevõtjatel paigas esimesed ekspordiplaanid ja nad omavad läbirääkimiste partnereid sihtriikides.

Pesa+ sündis Maketingi Instituudi ja Loov Eesti koostöös ning seda kaasrahastab EAS Euroopa Regionaalfondi vahenditest.