René C.W. Boender: Idee töötab ainult siis kui ta särama hakkab

26. oktoober, 2010
altLoov Eesti võttis kokku Pärnu Juhtimiskonverentsil esinenud René C.W. Boenderi haarava sõnavõtu. Boender on turunduses ja reklaamivaldkonnas tegutsev loova mõtlemise toetaja ja paljude suurte ettevõtete nõustaja
Kui Facebook oleks riik, siis ta oleks rahvaarvult maailmas kolmandal kohal! Nii alustas oma haaravat ettekannet René C.W. Boenderi Pärnu Juhtimiskonverentsil.

Boender selgitas, et äri olemus on tänapäeval muutunud: „Kui hiljuti oli äri B2B – ehk ettevõttelt ettevõttele ja B2C – ehk ettevõttelt kliendile, siis nüüd on toimunud nihe pigem C2B ehk kliendilt ettevõttele ja C2C ehk kliendilt kliendile. Igaüks omab oma arvamust, klient suhtleb vabalt kliendiga ja kõik see toimub paralleelselt sotsiaalmeedias. Uus situatsioon nõuab ka uutmoodi turundamist – oled see, kes oled, sest tarbija soovib osalust sinust, mitte propagandat.

„Internetiäriga peate tegelema täie rauaga – ja peate olema sealjuures ausad,” rõhutas Boender. „Tuleb olla omas elemendis – rakendage oma andeid ja olge energiline! Ülemaailmne brändimine on tänaseks jõudnud meie elu väärtushinnanguteni. Seega on oluline muutusi hallata ja mõista, kuidas brändi paremini investeerida. Nutikas brändi turundamise viis on teistest eristuv kuid samal ajal energiline ja väärtustatud. Kliendi heakskiit tuleb saavutada 3-12 sekundi jooksul. Vestluse käigus esimese 3 sekundi jooksul saada esimene „Jah“ ning teine „Jah“  kohe 3-12 sek pärast järgi. Siis on see inimene sinu,” rääkis ta.

Boender usub, et toodet turundades peaks kasutama huumorit ning erinevaid kaasajal olemasolevaid võimalusi, näiteks Youtube’i. Need  vahendid on enamikule kättesaadavad kas väikese või pea olematu tasu eest. „Te peate kirjutama loo ja oma publikut inspireerima,” rõhutas ta ja lisas, et turundusosakond peaks tööd tehes lõbutsema. „Probleem ei seisne mitte uute innovaatiliste ideede tekkimises, vaid vanade mõtete peast väljasaamises! Ärge andke alla, püüelge oma ideede poole,” innustas Boender.