Soome ökomoebränd Globe Hope müüb mõtteviisi

10. november, 2010

 

alt5. novembril korraldas Loov Eesti koos Põhjamaa Ministrite Nõukoguga Tallinnas Kirjanike Liidu majas loengu, kus populaarse Soome ökomoebrändi juht ja looja Seija Lukkala rääkis, kuidas bränd sündis, arenes ning kuidas seda turundada saab.

Miks teha ökobränd?
Seija on rõivaste valmistamisega tegelenud juba aastast 1987. Olles pea 15 aastat moeäris tegutsenud, hakkas talle tunduma, et midagi on valesti. „Moeäris on pidev surve luua uusi mudeleid ja materjale, millel ei paista lõppu ja mis heidetakse rõivad kiiresti aegumise tõttu kõrvale. Samas on maailmas loodusvarud ju otsakorral,“ rääkis Seija. „Sellest tekis mul mõte luua vanadest materjalidest uuri tooteid, mis oleks samas väga praktised ja annaksid edasi säästlikku maailmavaadet. Sellest ka nimi Globe Hope“

Ideoloogia ostu taga
Käesoleva sajandi alguses oli Globe Hope sihtgrupiks haritud noored inimesed. 10 aasta jooksul on sihtgrupp oluliselt laienenud. „Meie kaubamärgi kandja väljendab oma ellusuhtumist, ideoloogiat. Globe Hope lifestyle esindaja tunneb vastutust keskkonna ees ning mõistab säästliku eluviisi positiivset mõju maailmale. Meie tooteid ostes ja kandes tekib emotsioon, mis on toote puhul oluline lisaväärtus,“ selgitab Seija. Eetilised ning keskkonnasõbralikud tooted pälvivad alati ka ühiskonna heakskiidu, mida Soomes on igal sammul märgata, lisab Seija.

Ökobrändi turundus
Globe Hope lähtub oma tegevuses kolmest põhimõttest: disain, kvaliteet ning bränd. Disaini puhul pannakse suurt rõhku lõigetele, originaalsele ja ilusale välimusele, mis oleks samas uus, loomulikult on oluline ka toodete ja teenuste kõrge kvaliteet. „Kõige raskem kuid ka tähtsaim osa on brändi identiteedi välja töötamine ja väljendamine. Brändi imago on ju see, mis tekitab inimestel soovi toodet osta,,“ arvab Lukkala.alt

Täna tuleb 50% ettevõtte käibest teistelt ettevõtetelt. „Ettevõtted on aru saanud, et klient ei soovi ärikingina saada järjekordset madala kvaliteediga kasutut asja. Inimesed tunnustavad mõtteviisi, mida meie tooted väljendavad,“ arvab Lukkala. 34% toodetest turustatakse erinevates disaini-, trendi-, sisustus-, kingituste- ja käsitööpoodides, samuti muuseumites. 16% toodetest müükase läbi Globe Hope esinduspoes ja e-poes, 9% läheb ekspordiks, sh.  USAsse ja Jaapanisse. „Alguses rõhusime turunduses just trendikaupadele, kuid olime sunnitud ümber õppima, sest meie üllatuseks ei olnud see väljund õige. Firmatoodete suur menu oli meile tegelikult üllatuseks – turg õpetab!“ räägib Lukkala.

Globe Hope on külastanud messe riikides nagu Prantsusmaa, Hispaania, Sakasamaa, Taani ja Jaapan, kuid tänu messidele käive suurenenud ei ole. „Välismessidel osalemine nõuab suurt inimressursse. Meie pidev rahavoog tuleb siiski kodumaalt, mis täna on meie prioriteet,“ rõhutab Lukkala. Ettevõte ei kasuta oma turunduses makstud reklaami.

Globe Hope avas esimese poe Helsinki peatänaval alles 8 aastat peale tegevuse alustamist. „Tihti inimesed imestavad, miks pood alles hiljuti avati. Praegu näen, et see oli hea mõte- avasime poe siis, kui meie bränd oli juba tuntud,“ mõtleb Lukkala. Kogu tegutsemisaja jooksul on klientidel olnud võimalik soetada esemeid tehasepoest.

Toodetest
Kõikidel Globe Hope toodetel on küljes silt, kus kirjas ideoloogiline lausung. Igal sildil on ka kirjas, millest see täpselt tehtud on – näiteks vanast purjeriidest, mis ümber Läänemere on seilanud või Rootsi sõjaväes kasutusel olnud linadest. Seija sõnul on endast ning oma toodetest rääkimine äärmiselt oluline- nii luuakse kliendiga emotsionaalne side.

„Alustasime naisterõivastega, kuid peagi avastasime, et taaskasutatavatest materjalidest ei ole see nii lihtne. Täna paneme suurt rõhku aksessuaaridele, kuid teeme ka jalanõusid, sisustustooteid, kontoritarbeid ning üht-teist meestele selga. Sisustusprojektid on üks üsna eriline väljund,“ räägib Seija oma laiast tooteampluaast. Hiljuti omandas Globe Hope ettevõtte nimega SECCO, mis võimaldas tootevalikusse lisada kõvast materjalist tooteid. Kaubamärgi Second Hope all tehakse kaupu näiteks vanadest vinüülplaatidest  ja autokummidest.

„Pean ütlema, et ökoloogiline eluviis on mulle isiklikult väga oluline. Usun, et kui anda tarbijale valikuvõimalus, on ökoloogilise kauba tarbimine kasvav trend. Tarbija on oma emotsioonide ja mõtetega inimene, kes oma teeb ostuotsuseid oma mõttemaailmast lähtuvalt. Hea enesetunne peab olema nii toote loojal kui selle tarbijal,“ on Lukkala veendunud.

Globe Hope valmistab lisaks 130 klassikalisele mudelile ja firmakaupadele aastas 4 uut kollektsiooni, kuhu kuulub kokku ca 60 toodet suurustele XS kuni XL.  Meeskonnas on 4-5 disainerit, kes koostööpartnerite toodud vanadele esemetele uue elu annavad.   Hetkel on ettevõtte palgal 14 inimest ning suur hulk tooteid valmistatakse allhanke korras lisaks Soomele ka Eestis. Ettevõtte käive ulatus 1 miljoni Euroni.