Taani kroonprintsess Mary tutvus Tallinnas jätkusuutliku disainiga

09. aprill, 2014

Screen Shot 2014-04-09 at 7.08.10 PM2. aprillil külastas Taani kroonprintsess Mary oma Tallinna-visiidi raames koos Evelin Ilvesega Loov Eesti korraldatud seminari “Jätkusuutlik disain ärimudelina”. Oma loomingut esitlesid Reet Aus ning Taani brand Aiayu, jätkusuutliku tootmise kohta moetööstuses said aga uusi teadmisi kõik kohaletulnud huvilised.

Aukülalisena seminaril osalev Kroonprintsess Mary on Põhjamaades tuntud jätkusuutliku disaini eestkõneleja ning Taani Kultuuriinstituudi patroon, mistõttu kuulas ta huviga disainerite esitlusi. Üritusele lisas põnevust fakt, et Aus Design ja Aiayu rõivaid kandsid tol päeval tublid ja silmapaistvad naised meie seast, kes hindavad säästlikku mõtteviisi ja kvaliteetseid rõivaid.

Loov Eesti ning Taani Kultuuriinstituudi korraldatud seminari eesmärk oli juhtida tähelepanu säästvale ressursikasutusele ning tootmismeetoditele moedisaini valdkonnas, tutvustades täna olemasolevaid praktikaid ärimudeli võtmes moedisaineritele, tootmisettevõtetele, investoritele ning tudengitele.

Disainidoktor Reet Aus oma meeskonnaga on teinud tootmis- ja jäätmeanalüüsi Bangaldeshi suurimas rõivatehases Beximco, kus ilmnes, et rõivaste tootmise protsessis tekib kuni 40% ülejääki, millel puudub rakendus oma esmase funktsiooni näol. Nii otsustas Reet hakata rõivaid disainima materjalist, mis tavapärast kulgu jälgides rändaksid otse prügimäele või põletusahju. “Tegu on uue kangaga, mis on üle jäänud lõigetest, rulliotstest jne. Arvutused näitavad, et nimetatud materjalist disainides on meil kollektsiooni loomisel võimalik iga uue toote puhul kokku hoida 4500 l / 78% vett ning CO2 eritus 86% vähem,” selgitas Reet.

Kroonprintsessile avaldas muljet meie Laulupeo särkide projekt, mille autoriks samuti Reet on. “Iga laulupeo jaoks toodetud Up-shirt hoiab kokku 91% vett ning 86% energiat võrreldes hariliku t-särgi tootmisega. Toodame neid 23 000 eksemplari, mis teeb kokku väga suure hulga säästetud ressursse,” rääkis Reet. Loe lisa http://www.reetaus.com/

Taani bränd Aiayu sündis kümme aastat tagasi, kui ettevõtte asutaja Maria Heilmann avastas Boliivias reisil olles laamavilla suurepärased omadused. Juba aastaks 2006 valmis esimene kollektsioon ning kolm aastat hijem töötas Boliivias asuvas tehases 40 inimest. Tehasesse loodi kohe ka reoveejaam, kus puhastatakse kasutatav vesi sajaprotsendiliselt ning kasutatakse uuesti 70% ulatuses.

Maria sõnul on Aiayu brändi tugevuseks lihtsus. “Kõik algas ühest materjalist ning esemete kõrgest kvaliteedist. Disain luuakse Taani disainerite poolt ning enamik tooteid on käsitsi valmistatud, värvitud naturaalsete värvidega. Iga eseme juures on selgitav silt tema sünniloost Boliivias,” lisas Maria. Tootmisahel on 100% ulatuses läbipaistev ning Aiayu on kaks korda pälvinud moetööstuse eetilise brändi auhinna.

Täname kõiki osalejaid, meie suurepäraseid modelle ning moderaatorit Markus Vihmat!

Foto: Viktor Burkivski