Tänavusest Tallinn Music Weekist võttis osa 227 esinejat, 22 858 kontserdikülastajat ja 813 konverentsidelegaati
Kuuendat korda toimunud festivalil Tallinn Music Week esines 227 artisti 22 858 muusikasõbrale ning üle 800 delegaadile. Konverents oli teist aastat järjest välja müüdud. Lõppenud on ka EMT ja TMW poolt ühiselt korraldatud publiku lemmikartisti valimine, mille võitja kuulutatakse välja esmaspäeval, 7. aprillil.
Festivalikontserdid toimusid üle linna kokku 34 laval – klubides ning kontserdisaalides ja ka ootamatutes paikades asuvatel linnalavadel üle Tallinna.
Tallinn Music Weeki muusikatööstuse konverentsi avasid president Toomas Hendrik Ilves, TMW esitleja Nordea panga juhatuse esimees Andreas Laane ja festivali peakorraldaja Helen Sildna. Konverentsi külalisteks olid teiste hulgas Pussy Rioti liikmed, keda intervjueeris Vene kultuuriajakirjanik ja vabamõtleja Artemyi Troitsky, Eesti pop-täht Kerli, autoriõiguste spetsialist Robert Levine ja muusik ning raamatu “Yeah Yeah Yeah: The Story of Modern Pop” autor Bob Stanley
Konverentsidelegaatidena võttis sündmusest osa 813 muusikaettevõtjat ja muusikaorganisatsioonide esindajat, kellest 506 olid välisriikidest ning 307 Eestist. Kokku oli osalejaid 28 riigist, enim väliskülalisi saabus Soomest (173), Lätist (78), Suurbritanniast (41), Leedust (37), Venemaalt (36), Saksamaalt (27), Rootsist (16), Taanist (13), Valgevenest (11), Prantsusmaalt (9) ja Hollandist (9).
Jätkus eelmisel aastal debüüdi teinud laiemale publikule suunatud tasuta vestlusringide ja intervjuude sari “TMW jutud”, mille teemade ring hõlmas 90ndate populaarseid suvetuure, plaadifirma asutamise ja käigus hoidmise õppetunde kui ka intervjuud ühe konverentsi peakülalise Bob Stanleyga.
Esmakordselt avas uksed TMW pop-up restoran Disaini- ja arhitektuurigaleriis, mis oli avatud kolmapäevast laupäevani, serveerides festivalikülalistele süüa öötundideni.
Restoranifestivali “TMW maitsed” raames pakuti 16 TMW lemmik-söögikohas erimenüüsid ning soodustusi festivalipassi omanikele.
Järgnevatel nädalatel valivad TMW muusikatööstuse delegaadid ja press tänavuse Skype’i auhinna võitja, kellele saab osaks 3500 eurot oma karjääri arendamiseks.
Seitsmes Tallinn Music Week toimub 26.-28. märtsil 2015.
Tallinn Music Week 2014 statistika:
34 lava
227 esinejat 21 riigist
149 neist Eestist
22 858 festivalikülastajat
813 konverentsidelegaati, kellest 307 Eestist
506 välisdelegaati
74 694 unikaalset veebilehe külastust 124 riigist
2013 aasta:
32 lava
233 artisti 19 riigist
167 artisti Eestist
17 038 festivalikülastajat
748 konverentsidelegaati, kellest 367 Eestist
381 välisdelegaati
65,043 unikaalselt kodulehekülastust 122 riigist.
Läbi Delfi, EMT LIVE ning TMW kodulehe otse striimide jälgis TMWi tegemisi ligi 10 000 inimest Eestis ning 30 000 muusikasõpra Lätis.
Tallinn Music Week tänab oma toetajaid ja partnereid:
Esitleja: Nordea pank.
Suurtoetajad: Nordic Hotel Forum ja EMT.
Toetajad: Info-Auto ja Volvo, Skype, Tuborg Music, Tallink, Viru Keskus
Partnerid: Lux Express, Hansabuss, Mind Media, RGB, Delfi, Müürileht, Rada7, Sky Plus, ERR, R2, Eesti Muusika Arenduskeskus
Festivali disain: AKU
Veebileht: Velvet
Sisekujundus: Ott Kangur
Muusikakogumikud: Eesti Pops
Festivali rahastatavad Kultuuriministeerium, Kultuurkapital, Tallinna Kultuuriväärtuste amet, Tallinna Ettevõtlusamet, EAS/ Euroopa Regionaalarengu Fond.
Kommentaare väliskülalistelt:
Artemyi Troitsky:
Perfectly organized, informative and truly entertaining, the Tallinn Music Week has become a landmark of Estonian cultural life and is a visible spot on the map of international conferences and showcases. There’ve been many attempts to fill the gap between the arrogant western music biz and the mysterious Eastern European market, but so far only the TMW seems to be effective in this respect. Inspiring atmosphere, great clubs, vibrant local scene and expert selection of bands make TMW showcases really worthwhile and never disappointing. And on the top of that you get the city of Tallinn itself – the hottest property of Nordic European cool. Amazingly, it works great even at zero degrees.
Lauras Luciunas, Vilnius Music Week, manager of Alina Orlova:
Tallinn Music Week this year for me was the main cultural event, where I’ve understood how strong Estonia is these days. Creative society is the most important thing for such small countries as we are. But global ideas make us stronger. You’ve created an environment for a dialogue not only about business (of course about that as well), but about who we want to be as a society.”
Si Hawkins, Clash Music (UK):
Not just a fun, informative weekend musically, it felt genuinely global-zeitgeisty this year, kicked off by a fine, freedom-fuelled speech by Estonia’s president then fighting talk from Pussy Riot.
Juha Kyyrö, Fullsteam (FIN):
TMW makes you feel like Tallinn is the new Berlin. Everyone is here, and everything is easy and amazing.
Søren B Kristensen, manager of Get Your Gun (DK):
If a country like Estonia wants to brand itself as a creative, innovative, open-minded country, you can’t brand it any better than having a festival like TMW. The festival has grown into one of the most interesting and creative music events in Europe. I have made great discoveries every year I have been to the TMW.
Milla Valjus, Flow Festival (FIN):
Probably the warmest and the most welcoming event I’ve ever attended. Tallinn Music Week has expanded its lovely club venue scene successfully since my last visit on 2011. The whole old town seems to be full of small and cozy places with a historical twist and a unique decor. Wonderful experience!