Arvutimängumaailma kindel tulevik – loovsuhtlus

11. mai, 2010

Kui bürokraatlikus keelekasutuses on levinud väljend „piiriülene koostöö“, mis tähendab riikide vahelist suhtlust ja tegutsemist, siis arvutimängugurud räägivad viimastel aastatel „meediaülesest tootmisest“. See on koostöö televisiooni ja filmitööstusega – tuleviku kindel trend, just sotsiaalsete mängude puhul. Samas tunnistas Nils Stokke Norra ringhäälingust Nordic Game 2010 seminaril, et meediaülene tootmine on vähemalt rahvusringhäälingutele kallis ja suure riskiga ettevõtmine, sest selle puhul on keeruline määratleda kultuurilist väärtust.

Jakob Høgel Taani filmitööstust tulevikku viivast New Danish Screen’ist märkis, et praegu jääb meediaülene arendustöö ka selle taha, et puudub julgustust pakkuv edulugu, mis oleks edukas nii majanduslikult kui ka silmapaistvalt uuenduslik kunstiline saavutus.

Põhjamaade eksperdid tõdesid samas, et igal juhul on erinevatel meediatööstustel palju teineteiselt õppida. Põhjalas loomemajanduse osana käsitletav arvutimängutööstus saab õpetada televisioonile ja filmindusele, kuidas muuta radikaalselt arusaama publikust/kasutajatest ning käsitleda neid loovate ja uuenduslike kaasautoritena. Mängutootjatel on aga õppida filmitööstuse kunstilisest käsitlusest ja jõust loomingulisuse tõstmiseks, selle asemel, et keskenduda vaid kasutajate rohkusele ja kasumile.

Ees ootavad suured muudatused nii arvutimängude, televisiooni kui ka filmitööstuse maailmas. Seejuures on keskseks märksõnaks sotsiaalsus ja koostöö erinevate meediumite vahel. Ja rohkem, rohkem, rohkem on vaja ideesid – nii et neist saaks parimad välja sõeluda ning vähendada seeläbi tootmiskulusid.

Mõned näidised suurepärasest arvutimängude tootmisest koorusid Nordic Game 2010 messil välja. Soomlased võidutsesid iPhone’ile/iPod Touch’ile mõeldud mänguga „Zen Bound“ ja mootorrattamänguga „Trials HD“. Taanlased noppisid võidu parima uue talendi kategoorias ja parima Põhjala lastemängu eest – „Max & The Magic Marker“.
Mess Nordic Game ja seal jagatavad auhinnad on osa Põhjamaade Arvutimängu Programmist, mille eesmärk on toetada kõrge kvaliteediga põhjamaiste laste ja noorte arvutimängude tootmist. Põhjamaade Ministrite Nõukogu rahastab programmi.