Eestlased lähevad Keenia turu potentsiaali uurima

14. märts, 2012
Tänasest sõidavad Keeniasse kaks eestlast eesmärgiga uurida Keenia madala sissetulekuga ehk püramiidi põhja tarbija harjumusi ning Eesti startupide võimalusi antud turul läbi löömiseks.

Maailma vaeseim elanikkond ehk nn „sissetulekupüramiidi põhi“ pakub oma arvukuse ja kasvava ostujõuga üha enam huvi nii suurkorporatsioonidele kui ka tehnoloogiaettevõtetele. Arenenud riikide kodanike jaoks igapäevased teenused jõuavad esmakordselt tärkavatele turgudele innovaatilistes ärimudelites, mis põhinevad internetil, mobiilsidel või logistilistel uuendustel. „Püramiidi põhjas“ elujõuliseks osutunud äriideed jõuavad üha sagedamini ka rikkama tarbijani, sest vaeseima kliendi rahakoti võitmiseks on paremini läbi mõeldud nii kuluefektiivsus kui ka kasutusvalmidus.
Uuendusmeelsetel Eesti ettevõtetel võib olla selle üsna omapärase tarbijasegmendi  vastu küll huvi, aga puuduvad teadmised, kuidas oma toodetega nendeni jõuda. Selle puudujäägi vähendamiseks sõidavad Erik Ehasoo ja Priit Tinits Keeniasse, kus viiakse rahvusvaheliste ekspertide toel läbi kasutajakeskne väliuuring kohaliku tarbija tundma õppimiseks, mille tulemusena kogutud informatsioon aitab vähendada Eesti ettevõtete riske antud turule sisenemiseks.
Uuring keskendub Keenia madala sissetulekuga tarbijate käitumisharjumustele tervishoiu valdkonnas, kuid aitab mõista ka Keenia ja sellise tarbijagrupi turgu laiemalt. Projekti üks partneritest on Eesti startup OÜ Selfdiagnostics, kes arendab uudset diagnostikaplatvormi haiguste varajaseks tuvastamiseks. Selfdiagnosticsi tegevjuht Marko Lehes leiab, et nende toode võiks lahendada mitmeid tervisealaseid probleeme, mis seotud haiguste hilise avastamisega. Uuring toimub Selfdiagnosticsi ja EAS Start-up Estonia rahastusel, projekti juhib Rubik’s Consultancy OÜ.
Antud valdkonna uurimisele on kaasa aidanud ka Eesti Arengufond.
Uuringust valmib raport, millega on teemast huvitatuil võimalik tutvuda juba mais 2012.