FreshEst tutvustab maailmas Eesti disaini

28. mai, 2013

sirli nomm dvEesti Disainikeskuse ja Loov Eesti korraldatud  disainieksporti käsitlev konverentsile “Disain välja” tulid kokku disainivaldkonna esindajad Soomest, Saksamaalt ja Eestist. Tutvustati ka Eesti Disainikeskuse brändi FreshEst, mis kodumaist ekspordipotentsiaali omavaid tooteid eksponeerinud juba Saksamaal ning Suurbritannias.

FreshEst projektijuhi Sirli Nõmme sõnul on seni projekti valitud mitte startupid vaid tegijad, kes juba teavad, mida nad tahavad. “Läheneme turgudele süstemaatliselt – vaatame kus hinnatakse dsaini, kus on ostjad ja raha.  Samuti loome eelnevalt sihtkohas tugivõrgustiku, sest üksinda ei ole võimalik hakkama saada. Kaasame partneritena kohalikke disainereid, PR-firmasid, arenduskeskusi.” 

Külastatud on kaht Saksa linna – Berliini ja Hamburgi. “Berliinis korraldasime ühepäevase showcase, kus muutsime hotellisviidi ruumiks, kus tooted olid justkui päriselus eksponeeritud. PR-firma abiga külastasid meid meedia esindajad ja sisseostjad. Hamburgis aga oli kontseptsioon hoopis erinev – seal toimus tänavafestival!” jagas Sirli kogemusi.

Eraldi tähelepanu väärib London Fashion Weekil toimunud nädalane Eesti moedisaini näitus, mis pälvis ka rahvuslike näituste peaauhinna. “Londonis korraldasime arvukalt vastuvõtte ja üritusi, mistõttu oli külastajate arv kindlasti suurim. Ühe disaineri, Kadri Kruusi, looming on ürituse tulemusena täna juba ühes Londoni butiigis müügil,” rääkis Sirli edust.

Kuidas aga ettevõte peaks käituma, kui soovib välisturge vallutada? “Kõigepealt küsi endalt- kas on kätte jõudnud aeg ekspordiks? Kas su ettevõte on pisavalt võimekas? Milline on see turg kuhu vaadata? Ja kas sa saad sellest turust aru? Kindlasti on vaja agenti või distributorit ning tuleb reaalselt hinnata, kas oma toodet-teenust on vaja uue turu tarbeks kohandada,” rõhutab Sirli objektiivset eneseanalüüsi. 

“Kui aus olla, siis ainuüksi talendist ei piisa, sest disaini müük on samasugune äri nagu iga teine. Tuleb meeles pidada, et Disainikeskus ei ole ekspordiagent vaid toetaja ning disainer peab ennnast ise turundama,” on iseseisvus ja pealehakkamine oluline.  “Tegu ei ole sinkoha ühekordse pingutusega ja koheseid tulemusi ei ole olemas. Kindlasti tuleb välisturul toimetamiseks valida hea mainega partner,” jagab Sirli praktilisi soovitusi.