Kriss Soonik järjepidevusest ja terviklikust mõtlemisest

28. mai, 2013

kriss soonikEesti Disainikeskuse ja Loov Eesti korraldatud disainieksporti käsitlev konverents “Disain välja” tõi kokku disainivaldkonna esindajad Soomest, Saksamaalt ja Eestist. Kriss Sooniku lugu oma pesubrändi turundamisel on kahtlemata hea näide järjepidevusest ja eesmärgikindlusest. Täna on Kriss Soonik Loungerie müügil juba pea kahekümnes butiigis üle maailma.

 

Krissi praegune reklaamnägu on Bondi filmist tuttav kaunitar Berenice Marlohe. Tänast pilti vaadates peavad eesti sitkusele alla vanduma need kriitikud, kes Krissil algusaastail soovitasid pesudisain ära unustada – rinnahoidjaid  ja püksikuid ei olevat ju võimalik kuidagi olemasolevatest eristada, et konkurentsis edu saavutada.

Kriss ei võtnud soovitusi väga tõsiselt ning disainis selegipoolest uue kontseptsiooniga pesu, mis on samal ajal ka pealisrõivas. Sellest ka nimi “loungerie”, mis on kombinatsioon sõnadest lingerie + loungewear. Põnev kombinatsioon seksikusest ja mugavusest õnneks klientidele meeldis.

Krissi sõnul on butiikidesse oma kauba saamine järjepidevuse küsimus. “Oluline on oma toodet pidevalt näidata ning äraütlemisest mitte heituda. Lõppude lõpuks on nii, et kui poepidajale sa meeldid, on ta valmis teised kasvõi välja viskama et sind sisse võtta,” tõdes Kriss. Järgmine samm on aga märksa keerulisem: “Edasi liikudes on eesmärk oma toodang saada müügile kaubamajadesse. Seal aga võistled sa teiste brändidega, kes on juba tõestanud, et nende toode müüb. Tegu on ju tuntud nimedega, kelle turunduseelarved on hoopis teised,” rääkis Kriss.

Kui rääkida väikeettevõtte turundamisest, soovitab Kriss kasutada maksimaalselt omelasolevaid vahendeid. “Sotsiaalmeedia annab tänapäeval suurepärase võimaluse ennast nähtavaks ja huvitavaks teha. Ei tohi unustada, et kogu protsess disainist turundamiseni on üks tervik. Mina mõtlen juba disainides, kuidas ma oma lugu esitan, milliseid turundustegevusi planeerin ning kuidas esitlusüritust korraldan,” rõhutas Kriss tervikliku mõtlemise olulisust.