Martela– inspireerivad keskkonnad

02. juuni, 2011

 

Juba üle 60 aasta tegutsenud perefirma  Martela on Soome suurim sisustustoodete ettevõte. Erinevalt paljudest teistest  sai see Soome edulugu alguse disainerist, kellel olid tooteideed, kuid puudus tehas nende teostamiseks. Nii tuli tehas ise luua.

25. mail tutvustati Põhjamaade disainikuu Nordic Look raames Soome saatkonna abiga Soome silmapaistvaid edulugusid. Loov Eesti võtab siinkohal oma tähelepanekud esitlustest kokku.

Tänapäeval on  108,4 miljoni eurose käibega Martela on noteeritud Helsinki börsil ja tegutseb lisaks Soomele veel Poolas ja Rootsis. Oma tooteid altmüüakse lisaks lähiriikidele veel Norras, Hollandis, Ungaris, Ukrainas ja Jaapanis. Ettevõttes töötab 601 inimest.

Soome juhtivaks interjööribrändiks pürgiv Martela peab oma edu aluseks hästi läbimõeldud tooteportfelli ja tugevaid brändi väärtusi.  Nende juhtlauseks on idee, et iga ruum  ja iga inimene võib olla inspireeriv. Martela lahendused on mõeldud looma tööks inspireerivat keskkonda.

 

Martela Oy tootejuht Kari Leino sõnul peab Martela väga oluliseks oma inimesi ja generatsioonidevahelist suhtlemist – on ju Martela pereettevõte ja kantud pereväärtustest. Ka edasisi plaane tehes vaadatakse järgmisest kvartalist kaugemale. Edukas olemine eeldab põlvest-põlve edasikantavaid oskusi  ja teadmisi, samas peetakse innovatiivsust firmas au sees ja nimetatakse seda isegi ettevõtte peamiseks tooteks.

Martela tooted on soomelikud. „Martela edu on tulnud Soome juurtest  – soomelikkus on meie klientide lojaalsuse alus, ”kinnitas Leino.

Hea interjöör on paljude valikute tulemus. Martela kutsub kõiki inimesi panustama, et nende tooted oleksid kasutajasõbralikud. „Inimese põhiolemus jääb ikka samaks, kuid ajaga on muutunud ja muutuvad ka edaspidi tehnoloogia ja trendid, mis mõjutavad meie elusid. Peame arvestama näiteks ka kaugtöö vajadustega. Töökohad muutuvad, tehnoloogia vajab teistsugust keskkonda –  näiteks tahvelarvuti ei vaja enam lauda. Seda kõike peame oma inspireerivate toodete arendamisel arvestama, ” ütles Leino.

Toodete arendusel peavad Martela spetsialistid silmas :

  • inspireerivat kontorit – arvestades muutunud töötamisharjumusi ja tehnoloogia arengut
  • inspireerivat koosolekut – väga palju aega veedetakse koosolekuruumides ja need on varem sageli tähelepanu alt välja jäänud
  • inspireerivaid tervishoiuteenuseid – nt vanadekodu ei pea välja nägema nagu haigla. Kaua koos elanud inimesed soovivad oma elu lõpuski koos olla ja elada nii täisväärtuslikult kui võimalik.
  • Inspireerivat kooli – luua selline keskkond, et noortel  tekiks uusi ideid ja julgust katsetada.
  • Inspireerivaid teenuseid – kliendid soovivad üha enam nn täispaketti ja  Martela loob oma toodetele juurde mitmeid teenuseid – nt kontorimööblile on lisatud masinloetavad etiketid, mille abil on ettevõtetel lihtne inventuuri teha.
  • Inspireerivad materjalid – värvid mõjutavad meie meeleolu ja enesetunnet, kasutatud materjalid loovad keskkonna. „Asi pole ainult kvaliteedi – ja keskkonnasertifikaatides, vaid kogu vastutustundlikkuses ühiskonna ja looduse ees,” ütles Leino

Martela on oma tooted jaganud kolme segmenti: Entry, Classic ja Expression.

Neist Entry on madalama hinnaga, lihtne ja standardne – enamus koolimööblist kuulub siia segmenti. Classic on suurima tootmismahuga, ajatu kõrgekvaliteedilise disainiga ja kestlik. Expression on uuenduslik ja emotsionaalne seeria. Selliselt portfoolio korraldamine annab Leino sõnul hea ülevaate, milliseid tooteid on millisele sihtrühmale veel juurde vaja või milliseid on liiga palju.

Loe ka: Iittala lugu – Soome disainiikoon

Kalevala Koru – kultuurist inspireeritud ehted