Inspirational lunch 1: Kui ise usud ja teed kirega, siis liigud õiges suunas

08. aprill, 2014

13693737424 f7cd5bf25d mTooted saavutavad müügiedu ainult raske tööga, leiti täna Loov Eesti, Põhjamaade Ministrite Nõukogu Eesti esinduse ja Soome Instituudi poolt algatatud inspiratsioonilõunate esimesel kohtumisel.  Kavalaid võtteid oma toodete välisturule viimisel tutvustasid Heikki Laaninen 5th Wave Brandsist, Iiro Lahdenranta  Result Entertainment Group’ist ja Kadri Mäesalu looduskosmeetikabrändist JOIK.

Kõik esinejad olid ühte meelt selles, et edu saavutamiseks tuleb teha väga palju tööd. Ürituse moderaator Villu Arak ütles muigamisi, et eestlased on oma müügitegevuses telefoniga väga aktiivsed…. Oodates, et keegi helistab ja küsib selle suurepärase toote kohta, mis on valmis tehtud. Ja on siiralt hämmeldunud, kui telefon ei helise.

Iiro Lahtenranta, kes esindab mitmeid tuntud soome muusikuid, selgitas, et edu aluseks on keskendumine sellele, mida teed kõige paremini ning protsessi oskuslik juhtimine.  „Selleks, et loomeinimene annaks osa oma ärist kellegi teise juhtida, on vaja saavutada väga usalduslik suhe. Loomeinimene tahab keskenduda sellele, milles on ta kõige parem, mitte tegeleda näiteks lennupiletite ja sponsorite otsimisega,“ rääkis ta. Tema sõnul pole loomeinimesed ka parimad läbirääkijad, tihti minnakse kohtumistele ettevalmistamatult. „Tähtis on oma idee korralikult ette valmistada, kuid olla läbirääkimiste käigus valmis seda ka kohandama,“ rääkis ta näidetele tuginedes. Kui teed oma asja kirega, valmistud hästi ja jääd endaks, siis usuvad ka teised, et saad olla edukas. Äri ja loomingu ning neid esindavate isikute tasakaal ettevõttes on äärmiselt oluline.

Agendi kaasamise kasuks räägib Iiro sõnul ka see, et enda kiitmine on raske, teisel on seda palju lihtsam teha. Kui keegi teine ütleb, et asi on hea, on see veenvam, kui see, et sa vaid ise kiidad.

Result Entertainment Group’i kohta loe www.resultentertainment.com 

Looduskosmeetikat ja sojavahast küünlaid valmistav JOIK on endiselt väike ettevõte, kuigi paljud arvavad müügikohtade arvukust vaadates, tegemist on palju suurema firmaga, rääkis ettevõtte turundus- ja ekspordijuht Kadri Mäesalu.

JOIKi suurt kööki meenutav tehas koondab endas 14 töötajat, neil on 150 edasimüüjat 15 linnas, kusjuures eksporditakse 13 riiki(sh Jaapanisse, Venemaale, Norrasse, Soome) ja eksport moodustab 30% kogu müügist. Ettevõtte müügitulu oli 2013 aastal üle 755 tuhande euro.

Esimeseks ekspordieelduseks pidas ettevõtte turundusjuht toote kvaliteeti: „Kui teed tõeliselt head toodet, siis hakatakse sinust rääkima. Hea on, kui oled toodet enne eksportimist mõnda aega katsetanud koduturul ja tead, et see on viimistletud ja valmis,“ rääkis ta. Hea tootega on lihtsam olla ka nähtaval ja nii pühendabki ettevõte suurt tähelepanu  kommunikatsioonile: korrektsele veebilehele, suhtlusele Facebookis, Instagramis, blogides. „ Üllatuslikult leidsid näiteks jaapanlased meid eestikeelsest moeblogist,“ tõdes Kadri.

Oma tooteid eksportides pead olema paindlik ja reageerima turu nõudmistele kiiresti. Näiteks soovisid jaapanlased just roosat seepi ja kuuma kliima tõttu nahka jahutavaid ja värskendavaid piserdatavaid tooteid – Eestis poleks osatud neid ise pakkuda.

JOIKi kohta loe lähemalt www.joik.ee

Heikki Laaninen 5th Wave Brands’ist, kes on ühtlasi üks Rovio Entertainment (Angry Birds) asutajaid, sõnas, et mobiilse meelelahutuse revolutsioon on alles alguses, kuna   mobiilse sisu levikanalid on muutunud kättesaadavaks kõigile, olenemata asukohamaast. See annab võimaluse ka väikeste riikide ettevõtjatel edukas olla, tegutseda tuleb ainult kavalalt. Ta tõi näiteks Angry Birdsi alguaegade õppetunni, kus mobiilimäng ei jõudnud 1000. kohast Play poes kaugemale – nii pole mingit lootust publikumenu saavutada. Rovio otsustas seepeale sihikule võtta väikesed turud, kus oli võimalik ruttu edetabelite etteotsa jõuda. Kui oli ette näidata juba esikoht mitmes riigis, siis oli ka globaalses levis edu kindlustatud. Praegu tuleb 99% Rovio sissetulekust väljapoolt Soomet. „Väikese meeskonnaga saab praegu suuri asju teha – digitaalsetel brändidel pole vaja leida uusi turge, vaid uusi kasutajaid. Kui leiad ühe valjuhäälse ja suurt kõlapinda omava fänni, saad ka terve turu,“ rääkis Heikki. „Edu saavuramiseks pead olema erinev – aga väikeset riigist tulles oled niikuinii teiste silmis erinev,“ tõi ta veel ühe eelise välja. Alguses pole vaja isegi raha, tähtis on loominguvabadus ja toetav keskkond. 5th Wave Brands toetab loomeinimesi oma toodete litsentseerimisega (näiteks Angry Birdsi kujutistega tooted).

5th Wave Brands’ist loe rohkem www.5thwavebrands.com

Järgmine üritus samast sarjast toimub 28. aprillil, teema on siis Big changes and Bankruptcy