Mõte loomeettevõtjatele: lihtne on olla teistsugune, raskem on olla vajalik!

05. aprill, 2010
loomeari_koolitus_31-03-10_5LOOME ÄRI koolituse avapäev: SUUR PILT, David Griffiths (31. märtsil 2010)
Loome Äri koolituse avapäeva koolitaja David Griffiths rõhutas juba peale osalejate tutvustusringi, et kõige olulisem on loomeettevõtjatel olla enesekindel. “Sageli kui kohtun loomeinimestega, on nad endi tutvustamisel kohmetud. Klientide leidmisel peab olema valmis lühidalt ja selgelt enda ning oma töö tutvustamiseks. Lastes välja paista ka emotsioonidel ja kirglikul lähenemisel oma tegemistesse, veename teisi meiega koostööd tegema,” märkis Griffiths sissejuhatuseks.  

Teiseks soovitas Griffiths ettevõtlusega tegelevatel loomeinimestel teadvustada endale, kas nad  tegutsevad kunstnikuna või disainerina. Kunstnik lähtub endast ja tegeleb peamiselt eneseväljendusega, disainer aga lahendab kliendi probleeme. Need on kaks erinevat maailmavaadet, kuid mõlemaga on võimalik majanduslikku kasu saavutada.  

Lisaks tõi koolitaja välja vajaduse äri rajamisel mõelda läbi ka võimalikud äri lõpetamise viisid. Juba ettevõtte rajamisel tasub valida, kas eesmärgiks on loodav äri mõne aasta pärast edukalt maha müüa või end eluajaks selle ettevõttega siduda. Sageli on loomeinimesed oma ettevõttega emotsionaalselt väga seotud, aga saab ka teisiti mõelda.
Kindlasti tuleb kasuks oma meeskonna liikmete tausta analüüsimine – millised on sinu ettevõtte eelised ning mis on see eriline väärtus, mida sinu ettevõte saab kliendile pakkuda. Tuleb kindlaks teha, miks kliendid tahavad sind, mitte sinu konkurente – see aitab vältida võistlust soodsama hinna pärast. Loomeinimesed rõhuvad sageli sellele, et nemad ja nende ideed on teistsugused. Kuid veelgi olulisem ja sageli ka raskem on määratleda see, millega ollakse oma kliendile vajalik.

“Euroopa majandusel on vaja kõvasti pingutada, et püsida Aasia, Aafrika ja Lõuna-Ameerika kõrval konkurentsis. Inglismaal on teadvustatud, et disain, mis seob loovuse innovatsiooniga, saab olla üks peamisi võimalusi selleks. Samas peab ka briti disainisektor pingutama, sest Hiina ja India disainibürood arenevad kiiresti. Eesti ei saa enam olla odava tootmise maa. Loovus ja innovatsioon on vahendiks, et Eestile jõukust luua,” selgitas Griffiths.

Järgmisel kolmapäeval, 7. aprillil toimub koolituse teine päev teemal FOOKUS, mis keskendub erinevate intellektuaalomandi müügile ülesehitatud ärimudelite tutvustamisele ja analüüsimisele. Koolitajaks on Eesti Disainikeskuse juhataja Ruth-Helene Melioranski.

NB! Veel on võimalik registreeruda LOOME ÄRI 2. koolituspäevale: FOOKUS

Aeg: Kolmapäeval, 7. aprillil kell 10:00-17:15
Koht: Loomeinkubaator, Veerenni 24C (Baltika Kvartal) III korrus

Teema: Intellektuaalomandil on reeglina väga kõrge lisandväärtus, kuid oluline on sellest ka väärilist tulu teenida. Eesti Disainikeskus on analüüsinud erinevate loomeettevõtete ärimudeleid, mida koolitusel analüüsitakse osalejate äriideede kontekstis. Koolitajaks on Eesti Disainikeskuse juhataja Ruth-Helene Melioranski.

Koolitajast: Ruth-Helene Melioranski on Eesti Disainikeskuse juhataja. Ta oli ka eduka kampaaniaprojekti Disainiaasta projektijuht ning selle üks ideelisest arendajatest. Ruth-Helene Melioranskil on magistrikraad tootedisaini erialalt Eesti Kunstiakadeemiast. Erialaselt on ta end täiendanud disaini ja sisearhitektuuri alal Ecole Superieure d’Arts Graphique et d’Architecture Interieure Pariisis, Design Management Institute’is täiendkoolitustel „Design Research for Product and Service Innovation“ ning „Facing/Changing Realities; Design/Management Europe 13”. Ta on Eesti Disaini Instituudi juhatuse liige ja Eesti Disainerite Liidu liige.

NB! Võimalik on osaleda LOOME ÄRI koolitusel üksikute moodulite kaupa. Ühe mooduli hind 595 krooni + km.
Info ja registreerumine: mob 513 5447 (Liivi Kumari), liivi@esa.ee

Vaata lisaks – http://www.esa.ee/loomeari

Koolituse korraldajad: ESA Loomeinkubaator, Eesti Disainikeskus, BDA Consulting