Disaini turundamisel on võtmesõnadeks õige nišš ja tugev lugu!
Tänavusel Pärnu Turunduskonverentsil räägiti muuhugas turundusest ja ekspordist moe ja disaini valdkonnas. Oma loo tõid kuulajateni kõlaritootja Estelon ning pesudisaner Kriss Soonik, arvamust avaldas ka rahvusvahelise moeturunduse kogemusega Urmas Väljaots.
Sessionis “Mood ja disain” tutvustasid oma tegemisi Eestimaine kiire edulooga kõlarifirma Estelon, kes alustas ettevõtlust 2010 aastal. 2011. aastaks oli Estelon jõudnud ekspordini ning omab tänaseks 26 edasimüüjat üle kogu maailma. Oma kogemuse põhjal rõhutasid kõlaridisainer Alfred Vassilkov ja tema tütar ning äripartner Alissa Vassilkova, et õige aeg turul end presenteerida on tegelikult veidi enne päris küps olemist, mis võimaldab turuga paremini sobituda.
“Õige koht on selline, mis mõjutab turge ja kus räägitakse seda keelt, mida kõik mõistavad. Peale õige koha ja õige aja tuleb leida ka õiged inimesed, kes on sinu lõpptarbija jaoks eeskujud ning arvamusliidrid. Toote edu jaoks on äärmiselt oluline, et arvamusliidrid ning valdkonna spetsialistid jagaksid sinu tootele võimalikult palju tunnustust,” olid Esteloni esindajad ühisel seisukohal.
Omanimelise pesubrändi loonud disainer Kriss Soonik julgustas eelkõige väikeettevõtjaid, kellel on suured ideed. “Tänapäeval võivad ka väiksemad firmad sotsiaalmeedia vahenditega palju kära tekitada ning isegi sellist tormi luua, mis suured paadid merel kõikuma panevad,” rõhutas Kriss kommunikatsioonivahendite enese kasuks ära kasutamisest. “Ma tahan oma toote ümber maailma luua. Juba kollektsiooni disainides mõtlen ma tervele visuaalsele kontseptsioonile ja pildiseeriale nii, et see aitaks mul hiljem paremini oma brändi turundada ja et tootekollektsiooni lugu paremini kliendini jõuaks”.
Urmas Väljaots, kes omab kogemust rahvusvahelises moe- ja luksuskaupade firmas, rääkis kui tihedalt on turundus ja tootearendus kosmeetika- ja parfüümiäris omavahel seotud. “Toode on äri süda, mis tähendab, et tootearendus ongi turundus,” ütles Väljaots. Uusi tootesegmente tekitavad turule aga väikesed, eksklusiivsed firmad, sest suurtele firmadele on risk uue nišiga välja tulla liiga suur. Kui uus toode turule sobib, suruvad suured firmad end analoogsete toodetega sisse,” valgustas Urmas karmi konkurentsi.
Kokkuvõttes jäid kõlama ka paljukorrutatud võtmesõnad eduni: et läbi lüüa, leia selge nišš ja tugev lugu!