Saksamaa sihtturuseminar „Sisseostu protsessid saksa turul“

08. oktoober, 2018

Sündmuse detailid


EASi saksa sihtturu seminaril toome teieni Saksamaa suurettevõtte Robert Bosch GmbH sisseostu protsessi alustalad ning tutvustame Mistra-Autex AS ja Eliko OÜ praktiliste näidete põhjal, milliseid raskusi peavad ettevõtted ületama, olles üheks osaks suurettevõtte tarneahelas või koostööpartneriks uute lahenduste väljatöötamisel.

Esinejad:

Tiina Kivikas, EASi ekspordinõunik Saksamaal
Robert Huter, sisseostu ja logistika valdkonna asepresident, Robert Bosch GmbH

Priit Tamm, tegevjuht, Mistra-Autex AS

Indrek Ruiso, tegevjuht Eliko OÜ

Sihtturu seminari korraldaja ja moderaator on EAS’i ekspordinõunik Saksamaal, Tiina Kivikas. Tiina on elanud ja töötanud Saksamaal viimased 18 aastat, sh. ekspordinõunikuna 5 aastat. Tema töölauale jõuavad regulaarselt päringud Eesti ettevõtjatelt, kelle sooviks on leida saksa turul uusi koostööpartnereid ning tihtipeale soovitakse saada ühendust ettevõtete sisseostujuhtidega. Samuti aitab Tiina Saksamaa ettevõtetel leida võimalikke uusi koostööpartnereid Eestist.

Bosch Group on üks juhtivaid globaalseid tehnoloogia ja teenuste pakkujaid. See annab tööd umbes 402 000 inimesele kogu maailmas (seisuga 31. detsember 2017). 2017. aastal oli ettevõtte käive 78,1 miljardit eurot. Ettevõtte tegevus on jaotatud nelja ärisektori vahel: mobiilsed lahendused, tööstustehnoloogia, tarbekaubad ning energeetika ja ehitustehnoloogia. IoT valdkonna liidrina pakub Bosch innovaatilisi lahendusi nutikodudele, nutilinnadele, ühendatud mobiilsuse ja ühendatud tööstuse tarvis. Bosch Groupi strateegiline eesmärk on pakkuda innovaatilisi lahendusi ühendatud elu tarbeks. Lühidalt, Bosch loob tehnoloogiat, mis on “leiutatud elamiseks”.

Boschi aastane ostumaht on 27 miljardit eurot. Seega sõltub Boschi konkurentsivõime tarnijatest, kuna turusurve kasvab ning suure osa tootekulust määravad tarnitud osad.

90 minuti jooksul selgitab Robert Huter ettevõtte sisseostu protsessi ning annab ülevaate selle ülesehitusest. Lisaks toob ta välja sisseostu strateegilised suunad, sealhulgas tutvustab tarneahela tipptaset, organisatsiooni arengut, digitaliseerimist ning tarnijate juhtimist. Ettekande teises osas on tähelepanu keskmes uus ülemaailmne kaudne ostu-strateegia (indirect purchasing) ning spetsiifiliste nõuete väljatöötamine masinate ja seadmete (hoolduse, remondi ja paranduse – MRO, maintenance, repair and operating) sektoris tegutsevatele tarnijatele.

Ettevõttel Mistra-Autex AS on praktilised kogemused koostööst Volkswagen Groupi’ga juba alates aastast 2005. Tegevjuht Priit Tamm selgitab, kuivõrd raske on alal hoida usaldusväärse ja kindla tarnija mainet, millised on nende kogemused saksa partneritega ning mida tähendab sisseostu nõuete täpne jälgimine.

Eliko on üks juhtivaid IoT-ettevõtteid, kus arendatakse elektroonika- ja tarkvaralahendusi. Tegevjuht Indrek Ruiso tutvustab reaalajas asukoha määramise süsteemi KIO RTLS. See lahendus annab võimaluse jälgida kõike 5-30 cm täpsusega nii sees- kui ka väljaspool ruumi. Indrek Ruiso toob esile ka millist rolli mängib antud tehnoloogia tööstus 4.0 osas ning jagab meiega oma 2-aastast kogemust selle tehnoloogia väljatöötamisel, arendamisel ja müümisel. Eliko on kogunud muljetavaldava klientide nimekirja, sealhulgas Robert Boschi, kuid neil on ka takistusi.

Registreerimine: seminaril osalemine on tasuta, vajalik on eelregistreerimine. Palume registreeruda hiljemalt kolmapäeval, 17. oktoobril aadressil https://www.eas.ee/sihtturuseminar.

Seminar toimub inglise keeles.