Teenusedisaini meistriklass
17.-18. veebruaril viib J. Margus Klaar läbi kogenud teenusedisaineritele suunatud meistriklassi, mille eesmärk on läbi konkreetse teenuse kaardistuse praktiseerida erinevaid teenusedisaini tööriistu.
Koolituse hind: 200€ (2-päevane koolitus, sisaldab kohvipause ja lõunat ning koolituste materjale).
Koolituse viib läbi J. Margus Klaar
☞ Registreeri koolitusele siin.
Koolitusel keskendume metoodikatele ja tööriistadele, mis teevad arusaadavaks ja mõistetavaks väärtuse, mida klientide kaasamine teenuse arendusprotsessi toob.
Tegemist on praktikumiga, mis baseerub päriselul. See annab võimaluse paremini mõista erinevate disaini tööriistade võimalusi ja kontrollida teenuse parendamiseks püstitatud hüpoteeside paikapidavust reaalsete kasutajate peal.
Kahepäevase meistriklassi tulemuseks on AS Hoolekandeteenustele soovitused teenuse edasiarenduseks ja parenduseks.
Koolituse koht: AS Hoolekandeteenuste Lasnamäe Kodu ruumid ja Arhitektuurikatel (Põhja pst 27A)
Koolitajast: Meistriklassi viib läbi J. Margus Klaar Brand Manualist – pikaajalise kogemusega teenusedisainer, kes elab ja töötab Stockholmis.
Klaar on teenusedisaini tutvustava raamatu ”How to have your cake and eat it too” autor ja Service Design Awards 2015 žürii liige
Päevakava 17. veebruar:
9.00 – 9.30 Saabumine ja hommikukohv
9.30 – 10.00 Sissejuhatus
10 – 10.30 Hoolekandeteenuste kogukonnas elamise ja toetatud töö teenus Lasnamäe Kodus
10.30 – 11.30 Teenusedisaini tööriistad
11.30 – 12.30 Teemade kaardistus (issue mapping) ja hüpoteeside püstitus
12.30 – 13.15 Lõuna
13.15 – 13.45 Seotud osapoolte/klienditeekonna hüpoteesid
13.45 – 14.15 Hüpoteeside kokkuvõte ja fookuse seadmine
14.15 – 16.00 Suhtlemine kasutajatega/seotud osapooltega
16.00 – 17.00 Teemade kokkuvõte – mis osutus tõeseks, mis mitte
Kasutatavad tööriistad: issue mapping, persoonad, klienditeekond
Kasutatavad meetodit: struktureeritud intervjuud, süva-intervjuud, kasutajate vaatlus
Tulemus: töö hüpoteesidega, kiire valideerimine/ümberhindamine, kokkupuutepunktid, stereotüüpidest vabanemine – näe ja kasuta kliendi sisendit, põhjus-tagajärg analüüs.
Päevakava 18. veebruar
8.30 – 9.00 saabumine ja hommikukohv
9.00 – 9.30 Eelmise päeva kokkuvõte, lähteülesande meeldetuletus
9.30 – 11.00 Kasutajateekonna kaart/teemade struktureerimine, probleemide defineerimine
11.00 – 12.00 Empaatiakaart: põhjus-tagajärg analüüs
12.00 – 12.45 Lõuna
12.45 – 13.30 Kasutajateekonna kaardi täitmine
13.30 – 15.30 Hüpoteeside valideerimine/kõrvale lükkamine testides klientidel
15.00 – 16.15 Ettevalmistus kokkuvõtvaks esitluseks kliendile
16.15 – 16.45 Esitlus Hoolekandeteenuste juhtidele
16.45 – 17.00 Kokkuvõte
Kasutatavad tööriistad: Kasutajateekonna kaart, empaatiakaart
Kasutatavad meetodit: juurpõhjuse analüüs ja idee genereerimine (koosloome), prototüüpimine, testimine, rollimäng
Tulemus: töötades interdistsiplinaarsetes meeskondades, võimaldab see vaadelda erinevatest vaatenurkadest.
Juurpõhjuse analüüs annab soovitused nii eelnevalt kirjeldatud ja kui ka vaatluse käigus ilmnenud probleemide kontekstis.