Ian Ginn: Eilse meedia ärimudel täna enam ei tööta!

30. mai, 2011

alt26. mail toimunud seminaril “Ristmeedia tulevik” rääkis ühe peaesinejana ristmeedia  pikaajalise digitaalmeedia kogemusega produtsent ja ristmeedia õppejõud Hollandist Ian Ginn.

Ian Ginni kogemus meediatööstuses on laialdane- ta on Hollandis produtseerinud viis täispikka filmi eelarvevahemikus 1900 kuni 5 miljonit eurot. Ka on ta tegelenud kolme hollandikeelse mitu hooaega eetris olnud sarja tootmisega.

Ginni sõnul on meediatööstuses seni kasutusel olnud ärimudel ennast ammendanud: „Tänapäeval tehta enam pelgalt filme, vaid ehitatakse filmi ümber mitme lugu“. Ristmeedias kasutusel olev loo jutustamine toimub paralleelselt mitmel platvormil. Algusest peale kaasatakse sündmusteahelasse publik ning arvestatakse ka publiku häälega.

Digitaalse sisu omapäraks on asjaolu, et sellel ei ole analoog-ajalugu vaid digitaalset sisu on toodetud samade meetoditega algusest peale. Digitaalset meediat iseloomustab nö. vedel olek: „Digitaalne meedia on kättesaadav, seda saab pidevalt uuesti tarbida ning edasi arendada,“ räägib Ginn. „Rohked võrgukanalid ja platvormid ristuvad ning sulavad ühte.“

Ginni sõnul on oluline märkida, et sotsiaalmeedia on oma olemuselt mitmesuunaline- suhtlus toimub nii loojalt publikule kui ka vastupidi, muutes sisu kasutamise võimalused piirituks. Laialdaselt kasutatakse erinevate platvormide muutmist mänguliseks, mis lihtsustab ka keeruliste toimingute tegemist veebis ning muudab keskkonnad kasutajale atraktiivseks.

Ginni sõnul on praegu tekkimas täiesti uus põlvkond meediaprofessionaale, kes digitaalse meediaaltmaailma kiire arengu sees orienteeruvad ning seda edasi arendavad. Ka publiku käitumine muutub tänases maailmas radikaalselt, sest kunagi varem ei ole nii mitmetahuline suhtlus olnud võimalik. „Milleks õpetada ala, mille ärimudel on aegunud?“ toob Ginn välja tõsise mõttekoha. „Sisu tekitamine ja selle levitamine on vanast ärimudelist tegelikult oluliselt lihtsam,“ lisab ta. „Loo rääkimine on tegelikult vestlus mitme osapoolega“, toob Ginn välja ristmeedia ühe põhiomaduse. Kui varem oli meediatarbimisel kaks osapoolt, siis tänapäeval on inimeste elutoad varustatud arvukate veebiseadmetega. „Haara publik suhtlusse kaasa ning julgusta ka inimeste omavahelist suhtlemist,“ soovitab Ginn otsida viise publiku kaasamiseks. Ginn tõi näite, kus populaarse sarja Dr. House fännid teevad 90% foorumisissekannetest sarja eetrisoleku ajal. „Saame rääkida juba kahe- ja kolme-ekraani elamusest samaaegselt,“ selgitas ta.

„Facebooki postituse usaldusväärsus kasutajate jaoks on samavõrdne ajalehes ilmunud uudisega,“ räägib Ginn ja lisab, et iga kuues veebis oldud minut veedetakse Facebookis. „Sotsiaalmeedia haare läbi sõprade ning nende ühenduste on väga suur,“ lisab Ginn. 

Võimalusi lugude rääkimiseks on piiritult nii võrgus kui ka integreeritult. Näiteks korraldatakse lisaks arvukatele veebivõimalustele Sex and the City seriaali ainetel tänapäevani New Yorgis linnaekskursioone, mis on endiselt populaarsed. Ginn soovitab julgelt erinevaid väljundeid otsida: „Mial sarjast Californication on YouTube keskkonnas populaarne videoblogi, Betty Draperil sarjast Mad Men on Twitteri konto.“

Täna töötab Ian Ginn uue arvukaid meediaväljundeid omava ristmeediaprojektiga Saligia Saligia-7.net, mis kaasab nii veebi, mobiili, printmeedia kui alternatiivreaalsuse võimalusi.
„Tehke koostööd, katsetage ning looge uusi võimalusi!“ soovitab Ginn lõppsõnana.

Vaata lisaks: transmedialearningnetwork.org
Loe ka: Raimo Lang: Meediamaastik on teinud 360-kraadise pöörde
Priit Hõbemägi: Ajakirjandus vajas värskendavat jalahoopi
Kätlin Kontor: Usaldage rohkem tootjat!
Mikk Rand: Autoritaarne ja demokraatlik protsess käsikäes

Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4

Ian Ginn: Eilse meedia ärimudel täna enam ei tööta!

 

26. mail toimunud seminaril “Ristmeedia tulevik” rääkis ühe peaesinejana ristmeedia pikaajalise digitaalmeedia kogemusega produtsent ja ristmeedia õppejõud Hollandist Ian Ginn.

Ian Ginni kogemus meediatööstuses on laialdane- ta on Hollandis produtseerinud viis täispikka filmi eelarvevahemikus 1900 kuni 5 miljonit eurot. Ka on ta tegelenud kolme hollandikeelse mitu hooaega eetris olnud sarja tootmisega.

Ginni sõnul on meediatööstuses seni kasutusel olnud ärimudel ennast ammendanud: „Tänapäeval tehta enam pelgalt filme, vaid ehitatakse filmi ümber mitme lugu“. Ristmeedias kasutusel olev loo jutustamine toimub paralleelselt mitmel platvormil. Algusest peale kaasatakse sündmusteahelasse publik ning arvestatakse ka publiku häälega.

 

Digitaalse sisu omapäraks on asjaolu, et sellel ei ole analoog-ajalugu vaid digitaalset sisu on toodetud samade meetoditega algusest peale. Digitaalset meediat iseloomustab nö. vedel olek: „Digitaalne meedia on kättesaadav, seda saab pidevalt uuesti tarbida ning edasi arendada,“ räägib Ginn. „Rohked võrgukanalid ja platvormid ristuvad ning sulavad ühte.“

 

Ginni sõnul on oluline märkida, et sotsiaalmeedia on oma olemuselt mitmesuunaline- suhtlus toimub nii loojalt publikule kui ka vastupidi, muutes sisu kasutamise võimalused piirituks. Laialdaselt kasutatakse erinevate platvormide muutmist mänguliseks, mis lihtsustab ka keeruliste toimingute tegemist veebis ning muudab keskkonnad kasutajale atraktiivseks.

 

Ginni sõnul on praegu tekkimas täiesti uus põlvkond meediaprofessionaale, kes digitaalse meediamaailma kiire arengu sees orienteeruvad ning seda edasi arendavad. Ka publiku käitumine muutub tänases maailmas radikaalselt, sest kunagi varem ei ole nii mitmetahuline suhtlus olnud võimalik. „Milleks õpetada ala, mille ärimudel on aegunud?“ toob Ginn välja tõsise mõttekoha. „Sisu tekitamine ja selle levitamine on vanast ärimudelist tegelikult oluliselt lihtsam,“ lisab ta.

 

„Loo rääkimine on tegelikult vestlus mitme osapoolega“, toob Ginn välja ristmeedia ühe põhiomaduse. Kui varem oli meediatarbimisel kaks osapoolt, siis tänapäeval on inimeste elutoad varustatud arvukate veebiseadmetega. „Haara publik suhtlusse kaasa ning julgusta ka inimeste omavahelist suhtlemist,“ soovitab Ginn otsida viise publiku kaasamiseks. Ginn tõi näite, kus populaarse sarja Dr. House fännid teevad 90% foorumisissekannetest sarja eetrisoleku ajal. „Saame rääkida juba kahe- ja kolme-ekraani elamusest samaaegselt,“ selgitas ta.

 

„Facebooki postituse usaldusväärsus kasutajate jaoks on samavõrdne ajalehes ilmunud uudisega,“ räägib Ginn ja lisab, et iga kuues veebis oldud minut veedetakse Facebookis. „Sotsiaalmeedia haare läbi sõprade ning nende ühenduste on väga suur,“ lisab Ginn.

 

Võimalusi lugude rääkimiseks on piiritult nii võrgus kui ka integreeritult. Näiteks korraldatakse lisaks arvukatele veebivõimalustele Sex and the City seriaali ainetel tänapäevani New Yorgis linnaekskursioone, mis on endiselt populaarsed. Ginn soovitab julgelt erinevaid väljundeid otsida: „Mial sarjast Californication on YouTube keskkonnas populaarne videoblogi, Betty Draperil sarjast Mad Men on Twitteri konto.“

 

Täna töötab Ian Ginn uue arvukaid meediaväljundeid omava ristmeediaprojektiga Saligia Saligia-7.net, mis kaasab nii veebi, mobiili, printmeedia kui alternatiivreaalsuse võimalusi.

„Tehke koostööd, katsetage ning looge uusi võimalusi!“ soovitab Ginn lõppsõnana.

 

Vaata lisaks: transmedialearningnetwork.org