Kandideeri EASi Eduka müügi koolitusele

21. oktoober, 2014

eas yhevarviline logo sinineMüügi töötuba on suunatud noortele ettevõtetele, kes omavad juba müügikogemust ja –tulemusi nii Eesti turul kui ka välisturul, kuid on oma müügitegevuse strateegilises planeerimises alles algusjärgus ja vajavad müügitegevuses analüüsi ja parendamist. Oodatud on ettevõtjad, kellel on erilahendustega toode või teenus ning mille puhul on vaja pikemalt kliendiga suhelda ja soove välja selgitada.

Eduka müügi töötuba hõlmab müüki kui protsessi, selle analüüsi ja kliendi käitumise loogikat. Läbi praktiliste harjutuste saavad osalejad selge pildi oma äri unikaalsetest konkurentsieelistest kui ka pakutavate toodete/teenuste omadustest, kasust, eelistest.

Selleks , et edukalt müüa, on vaja teada oma eeliseid, tunda läbivalt oma tooteid ja teenuseid, omada müügi struktuuri.

Töötoa lõppedes peaks iga osalenud ettevõte leidma enda jaoks täpsema tegevuskava müügiks ja saama ülevaate, mida müügis parendada.

Müügi töötoas leiame vastused küsimustele:
Mis on müük?
Kuidas klient mõtleb?
Kliendi vajaduste ja eelarve väljaselgitamine
Kogemused UK otsemüügist
Maksetingimused ja järelmaks
Hinna läbirääkimine ehk closing
Müügiesindajate töövahendid

Lisaks on teemaks kindlasti ka iga osaleva ettevõtte enda müügikogemusega seotud probleemid.

Müügi töötoa viib läbi Madis Kiho.

Madisele on müük töö ja hobi korraga. Viimased 9 aastat on Madis müünud Inglismaal erilahendusi (kööke, verandasid, aknaid, uksi, aiamaju). Enne Inglismaale minekut juhtis ta Tobaccoland Eesti AS-s müügitiimi, kus brutokäive kokku oli aastas üle miljardi krooni.

Hobi korras jagab Madis oma müügikogemusi www.bestsales.ee

Sihtgrupp:

Ootame osalema 1-3 aastat turul tegutsenud noori ettevõtteid:
Kes omavad müügikogemust ja müügikäivet ja oskavad oma senist müügitegevust analüüsida.
Kes on juba teinud ekspordimüüki või plaanib lähiajal hakata oma toodet/teenust eksportima.
Kelle toote/teenuse müügi puhul on tegu pigem otsemüügiga kliendile s.o toote/teenuse müümine nõuab pikemat müügiprotsessi ja suhtlust kliendiga, tema vajaduste määratlemist ja talle sobiva lahenduse leidmist
Kes on huvitatud UK müügiturust

Osalemistingimused:

Osalemiseks palume saata sooviavaldus
hiljemalt 27. oktoobriks (k.a.)
e-aadressile indrek.anepaio@eas.ee .

Sooviavalduses palun kirjuta lühidalt
oma ettevõtte tutvustus,
kirjelda oma tooteid/teenuseid ning
põhjenda, miks teie ettevõte peaks koolitusel osalema.

Osalemine töötoas on tasuta.

Töötoas saab osaleda kokku kuni 15 ettevõtet.
Ühest ettevõttest ootame osalema soovitavalt 2 inimest, et üheskoos ettevõtte jaoks parimaid lahendusi leida. Soovitavalt ettevõtte juht või omanik ning müügijuht. Osaleda võib ka noore ettevõtte mentor.

Osalejate lõpliku valiku teeb EASi meeskond koos koolitajatega.

Grupi moodustamisel jälgib EAS, et ettevõtete tegevusvaldkonnad oleksid erinevad, et mitte ohustada osalevate ettevõtete ärihuvisid või ärisaladusi.

Kiirusta, sest saadaval on veel viimased kohad!

Ajakava 1. oktoober:

14.00 Kogunemine ja kohvilaud.
14.30 Sissejuhatus, tutvumine, ootused.
14.45 Kodutööde esitlused
15.45 Müügi definitsioon, selle erinevad vormid. Kuidas klient mõtleb? Kas ning kuidas tema tavaliselt negatiivset hoiakut saab muuta? USA sotsiaalpsühholoogide (Morton Deutch, Leon Festinger) uuringud ning nende seos klientide käitumisega. 5 ostust loobumise põhjust – raha, aeg, vajadus, pakilisus, usaldus. Igas kliendis peituvad järgmised rollid: peadirektor, tehnikadirektir, finantsdirektor, tööline
17.00 Päeva lõpp, arutelu, küsimused ja vastused.

Ajakava 1. november:

09.00 Hommikukohv
09.15 UK otsemüügisüsteemi ülevaade, selle eelised ning poolte (firma ning müügiesindaja) kohustused ja vastutused. 12 müügisammu põhjalik tutvustus ning näited UK firmade praktikast. Ettevalmistus ning ostuks põhjuse andmine. Olukorraga tutvumine, enda isiku müümine, otsustajate väljaselgitamine. Kohtumise päevakord. Kampaaniate tutvustus ehk ostuseemne istutamine (Showhome idee).
11.00 Energiapaus
11.30 Kliendi kuulamine, vajaduste ning eelarve väljaselgitamine. Turuülevaade (firma demo). Toote/teenuse tutvustus (omadused, kasu ning eelised). Väärtuse loomine.
13.00 Lõuna
14.00 Maksetingimused ning järelmaksu presenteerimine. Disain, toote/teenuse kujundamine. Hinnapakkumine. Hinna läbirääkimine ehk closing. Lepingu sõlmimine ning kinnistamnine. Hinnakirjade ülesehitus, hinnastrateegiad ning
müügiesindajate tasustamise süsteem. Müügiesindajate töövahendid (sh kataloogid, näidised, töödokument jm) kui terviklikult toimiv süsteem. Arutelu käsitletud teemadel.
15.00 Startup firmadele isiklike Sales Pitchide koostamine.
16.00 Energiapaus
16.15 Sales pitchide projektide esitlused
17.30 Koolituse kokkuvõte, küsimused vastused, arutelu. päeva lõpp.