Kõike, igal ajal ja igal pool

30. oktoober, 2012

Lauri_kivinen

Tahame kõike, igal ajal ja igal pool, iseloomustas tänapäeva meediatarbimist Soome Yleisradio peadirektor Lauri Kivinen meediatarbimise tänast päeva. Loe edasi »

“Kõik, mis saab ja võib muutuda digitaalseks, seda ka teeb. Meie meediatarbimises on mitmeid paradokse – tahame  saada palju infot, ent ei kasuta seda tegelikult. Tahame  personaliseeritust,  kuid ei võta aega, et seda infot enda jaoks kohandada. Kõik peab olema avatud ja selge, kuid  sotsiaalse suhtlemise üha laiema leviku ajal on inimesed üha üksildasemad ning muretsevad oma privaatsuse pärast,” rääkis Kivinen.

“Tahame, et meil oleks vähem erinevaid suhtlusvahendeid, aga neid on üha rohkem,” arutles Kivinen. Üsna tavaline on, et inimesel on korraga kaasas mobiil, tahvelarvuti, sülearvuti, kodus ja kontoris tõenäoliselt ka veel mõni  lauaarvuti.

Kuidas teha arukaid valikuid, kui kõik on saadaval? Kogu infopakkumine oleks nagu üles ehitatud sellele, et iga inimene oskab teha valikuid, tegelikult pole me selleks valmis.

Me teeme kõik digifotosid, ent hoiame neid eri kohtades ega vaata neid eriti, sest meil pole aega ega oskusi neid õigesti arhiveerida. Enamus infot on meie digitaalsetes kanalites organiseerimatult – seega tegelikult kasutult. Kui pole ülihästi toimivat otsingusüsteemi, siis ei leia me endale vajalikku infot üles.  Lisaks on kõik vahenditoojad omavahel konkurendid ja ehitavad oma süsteemi üles nii, et vaid nende platvormi kasutataks.  Nii on meil olemas IPad, IPhone ja vaid nendele sobivad rakendused, on Androidil, Symbianil ja Windowsil jne  põhinevad rakendused.  Sisutootjad on probleemi ees, kuidas need müürid ületada.

Kogu meediamaailm otsib praegu toimimismudeleid, mis võimaldaks loovisikutele nende loodu eest ka õiglast tasu maksta ja meediaorganisatsioonidel toimida.  Arvestada tuleb ka, et võrkude läbilaskevõime on piiratud ja kõike soovitut ei saa personaliseeritult edastada.

Info ülekülluse ajastul peaks keegi kogu seda sisu struktureerima ja sinu kui tarbija valikuid lihtsustama – mõelge korraks, kui palju kulub teil aega, et Facebookist lugeda, mida teie tuttavad lõunaks sõid?

Siinkohal on pikka aega toiminud meediaorganisatsioonidel eelis – neil on olnud võimalus oma usaldusväärsust tõestada. Meediakompaniist võib saada usaldusväärne  info valija ja soovitaja infomeres, keda tarbija usaldab.

Takistused on tegelikult võimalused – innovatsiooniks. Tarbijal peab olema võimalikult lihtne su tooteid kasutada. Lihtsalt kasutatavaid asju ongi raskem teha, kuid mitte võimatu.

Vaata meediakonverentsist veel:

http://videoturundus.ee/meediakonverents-2012-ekraanilt-ekraanile/

http://uudised.err.ee/index.php?06264398

http://uudised.err.ee/index.php?06264402

http://uudised.err.ee/index.php?06264423

http://uudised.err.ee/index.php?0&popup=video&id=51514

Näiteid kujutletavast reaalsusest:

http://www.youtube.com/watch?v=D0ojxzS1fCw

http://vimeo.com/37516900