Visar Studio: 3D on palju enam kui actionfilm!

18. juuli, 2012

visar_studio4D elamuskino on kindlasti üks viimaste aastate põnevamaid atraktsioone üle maailma. Eestis toodab selliste eriefektidega filme Visar Studio, kes rääkis meile 3D erinevatest kasutusvõimalustest.

Visar Studio tuumiku moodustavad neli noort inimest, kelle vahel on ettevõttes ülesanded mugavalt jagatud. Kristiina Urb  ja Lilian Mengel on lõpetanud Taru Kõrgema Kunstikooli meedia ja reklaamikunsti alal, Eliise Nikopensius on tudeerinud turundust ja imagoloogiat ning Hendrik Proosa juba 10 aastat animatsiooniga tegelenud.

Edukas algus

Esimesed sammud eriefektide maastikul tegi Visar Studio ühises projektis AHHAA Teaduskeskuse 4D elamuskinoga ning see oli suunatud HIV ennetusele. Projekt õnnestus niivõrd hästi, et otsustati ettevõtmist kindla peale jätkata. Täna asub Visar Studio peakontor Tallinnas Baltika Kvartalis Loomeinkubaatoris ning animatsioonistuudio Tartus Loomemajanduskeskuses.

Ettevõttel on suured ambitsioonid. Pidevasse arengusse on panustatud palju aega ja energiat. Abi leiti ka EAS-i starditoetusest, mis võimaldas soetada vajalikku tehnikat. „Kui juba teha, siis suurelt ja korralikult!“ räägib Kristiina.

„Loomeinkubaatorist tekivad kontaktid eelkõige välisturgudele – muidu oleks väga keeruline leida üles õiged inimesed. Samuti on inkubatsiooniprogrammis osalemine nö. garantii, mis lisab meile usaldusväärsust. Hindame kõrgelt ka pakutavaid koolitusi,“  hindas Kristiina tugistruktuuri võimalusi.

Laias laastus jaguneb Visar Studio teenusteportfell kaheks – ruumiliselt vaadeldavad 3D turundus- ja messimaterjalid erasektorile ning erinevad eksponaadid ja animatsioonid teemaparkidele, muuseumidele ja teaduskeskustele. “Näiteks ühe viimase tööna aitasime virtuaalselt taasluua Eesti iseseisvuse väljakuulutamist,” märgib Kristiina.

Noor ettevõte sihib välisturge

Algusest peale on Visar Studio kindlaks eesmärgiks olnud eksport välisturgudele. Esimesed sammud selles suunas on juba ka astutud. “Oleme käinud Hollandis ja kohtunud erinevate organisatsioonide ja ettevõtetega kontaktide loomise eesmärgil, oleme osalenud Rootsis sealset turgu tutvustavatel kohtumistel, loonud kontakte Soome turul ning kohtunud potentsiaalse kliendiga. Sügisel lähme ennast tutvustama Venemaale Peterburi,” ütleb Kristiina. Tema sõnul on selles vallas edu saavutamiseks vaja eelkõige ise aktiivne olla. Läbimõeldud ja planeeritud tegevus toob ka tulemused.

Suurte võimalustega meedium

Ruumiline 3D ei ole kellegi poolt kunstlikult konstrueeritud, vaid on tegelikkuses osa meie argipäevast. Päriselus näeme me ruumiliselt, sest meie silmad asuvad teineteisest natuke eemal. See võimaldab vaadelda objekte korraga kahe nurga alt. Meie aju liidab need pildid aga üheks.

“Ruumilise 3D visuaali loomiseks tuleb meil samuti luua kaks filmi korraga – üks mõlema silma jaoks. Nii õnnestub simuleerida ruumilist nägemist,” kirjeldab Visar Studio liige.

Kindlasti on paljudel tekkinud küsimus, miks 4D kino nõnda lühike on. „Üldiselt on filmi pikkuseks maksimaalselt 15 minutit, sest tegu on ikkagi elamuskinoga,“ rääkis Kristiina. „Kui aju ei suuda infot korralikult kokku panna, tekib virvendav pilt ning pea võib näiteks valutama hakata.  Kui näiteks süda pahaks läheb vaatamise ajal, siis ei ole film kvaliteetselt tehtud. 3D filmid põhinevad teaduslikul taustal – on olemas kindel systeem, kuidas kaadreid kokku panna ja seda tuleb rangelt järgida!“ selgitas Kristiina.

Seega on tööd ruumilise 3D materjali loomisel rohkem kui tavalise video või animatsiooni puhul, kuid märkimisväärselt mõjusam on ka tulemus. „Ruumiline pilt annab lisaväärtust nii esitlustele, konverentsimaterjalidele kui ka muudele turundusmaterjalidele, sest haarab vaataja endasse ja pakub lisaks informatsioonile ka elamust,” selgitab Kristiina.

Eelkõige teaduskeskustele ja muuseumidele loodavad 3D eksponaadid on seetõttu väga populaarsed just noorte seas, kes on selle tehnoloogiaga rohkem tuttavad.  Nõudlus ruumilise pildiga seotud toodete ja teenuste järele kasvab pidevalt aga ka teistes vanusegruppides. Selle peamiseks tõestuseks on 3D funktsiooni omavate seadmete hüppeliselt kasvavad müüginumbrid üle maailma.

Ruumiline pilt ootab loovat rakendamist

Ruumilise 3D animatsiooni kasutamine on jõudnud ka Eestis erinevatesse valdkondadesse. Näiteks tegi Visar Studio moelooja Jaana Varkki brändi VARKKI 2011. aasta sügis-talv kollektsiooni loomise inspiratsiooni otsingutest ruumilise 3D animatsiooni. Seda näidati publikule Kumu auditooriumis suurel ekraanil show osana.

3D on sisse hiilinud ka konverentsidele. Tänapäevased võimalused lubavad asendada traditsioonilise ja kulunud Power Point’i presentatsiooni ruumilise esitlusega. “Tegime hiljuti ühe rahvusvahelise konverentsi jaoks 3D võimalusi rakendava ettekande, mis pälvis laialdast tähelepanu,” lisab Kristiina, kelle sõnul on kokkuvõttes tegemist väga põneva ja perspektiivika valdkonnaga.

Loov Eesti soovib Visar Studiole edu!

Kirja pani Helen Unt