Loov Eesti+Maa

lem_logod_landscape

 

EESMÄRK:

Mobiilne loomemajanduse põhimõtetest lähtuv arendusprog­ramm aitab kaasa maapiirkondade kasvule läbi traditsiooniliste tegevuste ja tugevuste nutika ühendamise, et ergutada ettevõtlust ja tõsta piirkondade atraktiivsust nii elanikele kui ka turistidele

KUS? Kagu-Eestis; Järvamaal; Ida-Virumaal

KELLELE?

  • Kohalikud omavalitsused
  • Ettevõtjad
  • Loomeettevõtjad
  • Loovisikud

MILLAL?

REGISTREERU INNOLABIDESSE  ja kogu programmi SIIN

6.septembril InnoLab Paides,

12. septembril InnoLab Türil,

15. septembril InnoLab Mäetagusel,

16. septembril InnoLab Jõhvis (vene keeles),

17. septembril InnoLab Narvas (vene keeles).

20. september PESA+ taotluste tähtaeg,

26. september PESA+ ekspordiprogramm alustab,

7.-9. oktoober TeamLab Narva Kolledžis,

22.-23. oktoober Teamlab Tallinnas,

25. oktoober PESA arendusprogrammi taotluste esitamise tähtaeg,

4. november PESA programm alustab,

Veebruar 2017 alustab PESA+ teine vastuvõtt.

Programmiga saab liituda SIIN

 

MIKS ON VAJA OSALEDA?

le+m_infograafika_432_288

 

 

MIDA TEEME:

le+m_infograafika_astmed

ÄRATUS

  • Ühepäevane töötuba, mis viiakse piirkondades läbi loomemajanduse ekspertide juhendamisel ja kohalike partnerite kaasabil. Töötoa sisuks on innovatsioonilabor.
  • Etapi eesmärk: leida inspiratsiooni ja käivitada innovatsiooniprotsesse, õppides tundma loomemajanduse olemust ja kasutama loovaid tööriistu – ettevõtluskeskkonna elavdamiseks ja uute ideede tekkeks, elukeskkonna parendamiseks, sihtkoha brändinguks, mahajäetud tööstusalade väärindamiseks.
  • Esimesed innovatsioonilaborid toimusid 4 korda 2015. aasta septembrikuus  Kagu-Eestis, 2016. aastal toimuvad need 6.- 7. septembril Järvamaal ning 15.-17. septembril Ida -Virumaal.

ALGATUS

  • Etapi eesmärk: uute innovaatiliste äriideede valideerimine, meeskondade loomine, tootearendus ja ärimudeli loomine.
  • Kahepäevane töötuba, kus arendatakse ideedest ärimudelid ning moodustatakse meeskonnad
  • 1. TeamLab toimus 17. ja 18. oktoobril 2015 Tartus
  • 2016. aastal toimub TeamLab 8.-9. oktoobril Narvas ja 22.-23. oktoobril Tallinnas

ARENDUS

  • Eesmärk: arendada ideed ettevõtteks või turuküpseks tooteks läbi veebipõhise 8- kuulise arendusprogrammi PESA. Programmi lõpuks toode/teenus turuküps, on olemas esimesed müügid ja kontaktid ekspordiks
  • Koolitusprogramm on 90% ulatuses veebipõhine, 4 korda programmi jooksul toimuvad akadeemilised kohtumised
  • Programm lõpeb ühisnäituse ja õppereisiga
  • PESA alustab novembrikuus

PESAGA LIITUDA SAAD SIIN

VÄLJALEND

  • Eesmärk: Anda ettevõtjatele ekspordialaseid teadmisi pakkudes neile võimalust osaleda PESA+ ekspordiprogrammis
  • Programm koosneb 4 moodulist: ekspordi planeerimine, turu valik ja turu kaardistamine, ekspordimüük, ekspordilogistika ja ekspordijuriidika, eksporditurundus. Kestvus 5 kuud. Koolitusprogramm: hõlmab veebiloenguid, iganädalasi kodutöid ja koolitaja tagasisidet ning ühte live networking eventi. Programm pakub igale tiimile isikliku rahvusvahelise mentori.
  • Programm lõpeb õppereisiga välisturuga tutvumiseks
  • PESA+ esimene lend alustas jaanuarikuus 2016, järgmine vastuvõtt toimub septembris 2016

VÕRGUSTUMINE

  • Eesmärk: Luua tingimused koostööks piirkonnas ja ühistegevusteks ekspordi suunal
  • Mentorklubi, kus 4 korda aastas kohtuvad PESA programmides osalevad ettevõtjad, et vahetada kogemusi ja õppida üksteiselt. Kohtumisi juhib mentor, kes teeb kokkuvõtted ning jagab ka oma kogemusi. Programmis osaleva piirkonna jaoks töötatakse välja ka loomemajanduse turunduse katuskontseptsioon, arendatakse välja ühised müügikanalid ning töötatakse välja ristturunduse kanalid.

 KOOLITAJAD

anumall naarits  Anu-Mall Naarits (OÜ Turundusproff (brändinimega Marketingi Instituut) – Turunduse ja ekspordivaldkonna ekspert, ettevõtete nõustamine). Anu-Mall Naarits on loomemajanduse valdkonnas töötanud üle 10 aasta ning 6 aastat eraettevõtluses koolitades ja nõustades loomemajanduse valdkonna ettevõtteid. Alates 2009 on ta läbi viinud moe- ja trenditoodete koolitustsüklit, mille on läbinud ligi 100 disainerit, moekunstnikku ja muu valdkonna loomeettevõtjat. Ta on olnud Loov Eestiga koostöös valminud programmi PESA disainija, sisu koostaja, juhtivkoolitaja ja turunduse mooduli koolitaja. Lisaks on ta konsulteerinud piirkondlikke klasterprojekte nagu näiteks Viru Toit ning nõustanud ja elluviinud turundust erinevatele turismisektori osalejatele (Lennusadama ja Teletorni välisturundus Soomes, Rootsis, Venemaal, Lätis, Saksamaal). Marketingi Instituut on viinud läbi EAS-i tellimusel erinevaid ekspordialaseid koolitusi aastatel 2010-2015, milles on osalenud ligi 1000 ettevõtjat, koolitust tuntuimad on Ekspordirevolutsioon, kus värvati 25 noort ekspordimüügijuhti 25 eksportivasse ettevõttesse. Lisaks on koolitatud teemadel brändi loomine, internetiturundus, ekspordiplaan edasijõudnutele, eksport sotsiaalmeedia abil, e-kaubanduse esimesed sammud. Marketingi Instituut on ka piloteerinud virtuaalse ekspordiinkubaatori elluviimist 2012 aastal, milles osales 10 ettevõtet, kellest 3 kuulusid loomemajanduse valdkonda.

 

indrek_maripuu (1) (1) Indrek Maripuu on Loovusaida (www.maripuu.eu) asutaja. Loovusait on koolitus- ja konsultatsioonibüroo, mis on keskendunud mõttemustrite murdmisele – nad aitavad meeskondadel süsteemselt defineerida uusi lahendusi vajavaid olukordi, leida uusi ideid ning neid arendada, analüüsida ja “maha müüa”.

Konsultandi ja koolitajana on Indreku põhifookus strateegiline planeerimine, äriloovuse ja ärimudeli arendus. Ta on viimase 10 aasta jooksul nõustanud ja koolitanud enam kui 200 ettevõtte võtmeisikuid, teiste seas: G4S, Helmes, Eesti Energia, Pöff, Playtech, RIA, Tallinna Lennujaam, Ajakirjade Kirjastus, Riigiprokuratuur, Rimi, Fortum, RIK, Justiitsministeerium, Keskkonnaministeerium, Keskkonnaamet, Swedbank, Nordea, SEBE, CargoBus, Balsnack, Webmedia, Solaris, EMTA, BLRT, Innove, EAS, Tartu Ülikool, Tallinna Tehnikaülikool, Toode, Hawaii Express, Eesti Pank, Archimedes, PRIA, Tartu Teaduspark jpt.

Lisaks on ta olnud mentor EASi vastavas programmis, Keila Taastusravikeskuse nõukogu esimees ja Tallinna Tehnikaülikooli ettevõtluse õppejõud.

 

Sixten Heidmets_bw (1)  Sixten Heidmets
Lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia tootedisainerina ning Lundi Ülikooli tööstusdisainerina (MA). Alates 2005. aastast koolitaja ja õppejõud, s.h. 8 aastat EKA tootedisaini dotsendina. On aktiivselt tegev tööstusdisainerina, teinud koostööd mitmete firmade ning organisatsioonidega: NASA, Otto Bock Scandinavia, Aquator, NCC Ehitus, Fellin Furniture, Cleveron (SmartPost) jt. Osalenud arvukatel näitustel ja leidnud mitmesugust tunnustust erialase tegevuse eest.

3EAS0893  Maire Otsus

On lõpetanud Tartu Ülikooli rahanduse ja krediidi eriala, töötanud pearaamatupidajana ja audiitorina. Praegu töötab  järelevalvepoliitika spetsialistina Finantsinspektsioonis. On läbi viinud koolitusi ja avaldanud artikleid raamatupidamise, finantsanalüüsi ja –planeerimise valdkonnas. On vandeaudiitor ning kuulub Eesti Audiitorkogusse

 

karu_wb_face  Markko Karu

on mitmekülgne disainer, kes töötab nii toodete ja teenuste toimimisloogikate kui välisilmega. Alates 1996. aastast on ta olnud tegev graafilise disaineri, animaatori, AD ja loovjuhina. 2004. a kaasasasutas Markko disainibüroo Velvet, aastal 2009. teenusedisaini ja brändinguettevõtte Brand Manual. Aastast 2014. on Markko tegev lektori ja konsultandina tootearenduse ja kommunikatsiooni teemadel ning osaleb mitme iduettevõtte asutajateringis (Qminder, Hourdini, Skillific).

Markko on EASi poolt tunnustatud disainijuht, Art Directors Club*Estonia, Eesti Disainerite Liidu ja Eesti Kujundusgraafikute Liidu liige ning Eesti Disainikeskuse nõukogu esimees.

PARTNERID: Loov Eesti, Marketingi Instituut, Loov Maa, Järvamaa Arenduskeskus, Ida-Viru Loomemajanduskeskus

KOOSTÖÖS: Varbuse Muusikamõis, Loovusait

PEASPONSOR

swedbank